×

اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، مستلزم همکاری کلیه دستگاه هاست

اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، مستلزم همکاری کلیه دستگاه هاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت اجرای آیین­ نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در راستای باز اجتماعی کردن این افراد، مستلزم همکاری کلیه دستگاه ­های ذی‌ربط است

اجرای-آیین-نامه-مراقبت-بعد-از-خروج-معتادان،-مستلزم-همکاری-کلیه-دستگاه-هاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اجرای آیین­ نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در راستای باز اجتماعی کردن این افراد، مستلزم همکاری کلیه دستگاه ­های ذی‌ربط است.

محمدباقر اسلامی در جلسه بررسی آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان که با حضور مسئولین استانی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: عدم بازگشت مجدد معتادان بهبود‌یافته به مواد مخدر در گروی اجرای کامل آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان است.

اسلامی عنوان کرد: سال گذشته در خصوص مراقبت بعد از خروج معتادان و راه اندازی مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 مبارزه با مواد مخدر، در استان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی عدم بازگشت مجدد معتادان به اعتیاد را از مهم‌ترین اهداف اجرای این آیین‌نامه دانست و افزود: امید است با همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاههای مرتبط، شاهد کاهش این آسیب و معضل اجتماعی و همچنین بازگشت حداکثری بهبود یافتگان از دام اعتیاد به دامان جامعه باشیم.

این مقام قضایی چرخه درمان معتادان را بسیار مهم دانست و گفت: این حلقه توسط حمایت‌های اجتماعی، تامین سرپناه و شغل برای معتادان تکمیل می‌شود و این امر در گروی اعتماد مجدد جامعه به معتادان بهبود یافته است.

وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات در عملیاتی کردن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در راستای تغییر نگرش عمومی و به جهت اثر بخشی بیشتر، تمام دستگاهها باید با استفاده از امکانات و ظرفیت ها به صورت هماهنگ برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.