×

دریافت کد شناسه از سوی سازمان زندان ها برای بازداشتگاه ها الزامی است

دریافت کد شناسه از سوی سازمان زندان ها برای بازداشتگاه ها الزامی است

رئیس سازمان زندان‌ها گفت در سال 94 با کاهش 150 هزار نفری، 450 هزار نفر ورودی به زندان‌ها داشتیم که نشان‌دهنده سیاست‌های دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری است

دریافت-کد-شناسه-از-سوی-سازمان-زندان-ها-برای-بازداشتگاه-ها-الزامی-است

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در سال 94 با کاهش 150 هزار نفری، 450 هزار نفر ورودی به زندان‌ها داشتیم که نشان‌دهنده سیاست‌های دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری است.

 اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران خصوص اظهارنظر اخیر وزیر کشور مبنی بر ورود سالانه 600 هزار نفر به زندان‌های کشور گفت: این آمار وزیر کشور مربوط به سال 93 است اما در سال 94 با کاهش 150 هزار نفری، 450 هزار نفر ورودی به زندان‌ها داشتیم که نشان‌دهنده سیاست‌های دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه افراد داخل در زندان‌ها، تحت قرار یا محکوم هستند گفت: تلاش داریم میانگین ورود افراد تحت قرار به زندان‌ها کاهش یابد و تا حد امکان از مجازات‌های جایگزین در این موارد استفاده شود تا بی جهت افراد برای زمان‌های کوتاه وارد زندان نشوند.

به گفته جهانگیر، سال گذشته 250 هزار نفر از زندانیان، افرادی بودند که کمتر از 10 روز در زندان ماندند و آزاد شدند، موجودی زندان‌های ما در حاضر 213 هزار نفر است.

وی ادامه داد: وقتی کسی 10 روز به زندان می‌آید هر چند محکوم نباشد و تحت قرار زندانی شود، مهر زندانی به پیشانی‌اش می‌خورد و جامعه به چشم یک زندانی به او نگاه می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا بازداشتگاهی وجود دارد که زیر نظر سازمان زندان‌ها نباشد، گفت: خیر، به موجب قانون چنین بازداشتگاهی وجود ندارد. اگر بازداشتگاهی هم ساخته شده باشد تا زمانی که کد شناسه را از سازمان زندان‌ها نگیرد، امکان پذیرش زندانی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بازداشتگاه‌هایی داریم که ساخته شده و به دنبال گرفتن کد شناسه از سازمان زندان‌ها هستند، ما باید ببینم که این بازداشتگاه‌ها استانداردهای لازم و شرایط پیش بینی شده در قانون را دارند یا خیر؟ اگر شرایط لازم وجود داشته باشد، تایید می‌کنیم و می‌توانند استفاده کنند.

جهانگیر خاطرنشان کرد: یک تعدادی بازداشتگاه از سوی دستگاه امنیتی و انتظامی ساخته و آماده شده و به ما اعلام کردند که در حال بررسی هستیم تا در صورت داشتن استانداردهای لازم، کد شناسه بگیرند، اما فعلاً پذیرش ندارند.

وی تأکید کرد: مسئولان این بازداشتگاه‌ها نیز باید با ابلاغ سازمان‌ زندان‌ها مشغول به فعالیت شوند، یعنی اگرچه نیروی انتظامی بازداشتگاهی را ساخته اما زمانی می‌تواند استفاده کند که مسئول بازداشتگاه با ابلاغ سازمان زندان‌ها مشغول به کار شود.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.