×

کاهش 18 درصدی ورودی دادخواست های طلاق در کرمان

کاهش 18 درصدی ورودی دادخواست های طلاق در کرمان

موحد در دیدار با ائمه جمعه کرمان وقضات محاکم خانواده از کاهش 18 درصدی ورودی دادخواست‌های طلاق در استان خبرداد و گفت اعتیاد، فقر و فضای مجازی از مهمترین دلایل اختلافات خانوادگی و طلاق در این استان است

کاهش-18-درصدی-ورودی-دادخواست-های-طلاق-در-کرمان وکیل 

 موحد در دیدار با ائمه جمعه کرمان وقضات محاکم خانواده از کاهش 18 درصدی ورودی دادخواست‌های طلاق در استان خبرداد و گفت: اعتیاد، فقر و فضای مجازی از مهمترین دلایل اختلافات خانوادگی و طلاق در این استان است.

 همزمان با هفته قوه قضائیه موحد رئیس کل دادگستری کرمان در دیدار با ائمه جمعه وقضات محاکم خانواده از کاهش 18 درصدی ورودی دادخواست‌های طلاق در استان خبرداد و گفت: اعتیاد، فقر و فضای مجازی از مهمترین دلایل اختلافات خانوادگی و طلاق در این استان است.

وی افزود: با توجه به انباشتگی پرونده‌ها در محاکم خانواده دادگستری استان کرمان برای کاهش موجودی پرونده‌ها تلاش می‌کنیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در ادامه بیان کرد: مظهر آسیب‌های اجتماعی را می‌توان به‌ راحتی در دادگستری مشاهده کرد و شرایط اقتصادی مردم در آمار پرونده‌ها تاثیر دارد.

وی گفت: طی سال گذشته نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم استان کرمان 114 درصد بوده است.

در این دیدار قضات به بیان دیدگاه های خود در خصوص علل وقوع جرائم ودعاوی خانوادگی پرداختند.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان نیز گفت: با برنامه ریزی های بعمل آمده حجم پرونده های موجودی در محاکم کاهش قابل توجهی  یافته است.

حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی اظهار کرد: شعبه 12 دادگاه خانواده دادگستری استان کرمان به صورت مکانیزه فعالیت می‌کند و یکی از شعبه‌های پر کار است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم پرونده‌ها در محاکم خانواده دادگستری استان کرمان زیاد است، بنابراین 16 مرکز مشاوره را به کار گرفتیم و تمام پرونده‌های خانواده به این مراکز ارجاع می‌شود.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اضافه کرد: 30 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره استان کرمان منجر به سازش شده است.

ابراهیمی ادامه داد: پرونده‌های خانوادگی 16 مولفه دارد و این طور نیست که فقط بحث طلاق مطرح باشد.

وی گفت: با توجه به تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر اجرای برنامه بنابراین بر اساس برنامه حرکت کرده‌ایم و توانسته‌ایم از حجم پرونده‌های موجودی در محاکم خانواده بکاهیم.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.