×

سخنگوی ناجا 1 5 میلیون سرباز فراری اند

سخنگوی ناجا 1 5 میلیون سرباز فراری اند

١,5‌میلیون سرباز فراری در کشور شناسایی شده‌اند حالا نیروی انتظامی به این افراد فرصتی داده تا در صورتی که واجد شرایط هستند به دفاتر پلیس +١٠ مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام برای جریمه ریالی سربازی اقدام کنند

سخنگوی-ناجا-1-5-میلیون-سرباز-فراری-اند وکیل 

١,5‌میلیون سرباز فراری در کشور شناسایی شده‌اند. حالا نیروی انتظامی به این افراد فرصتی داده تا در صورتی که واجد شرایط هستند به دفاتر پلیس +١٠ مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام برای جریمه ریالی سربازی اقدام کنند

اینها را سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد و گفت: «مشمولان غایب از این فرصت استفاده کنند چرا که با پایان مهلت تعیین شده، محرومیت‌ها و محدودیت‌های مضاعفی برای کسانی که مشمول خدمت هستند و در این زمینه اقدامی نکرده‌اند، به وجود می‌آید.» او به تسهیلاتی که برای مشمولان متأهل و تحصیلکرده در نظر گرفته شده، اشاره کرد و گفت: «‌مشمولان متأهل می‌توانند محل خدمت خود را در محل سکونت همسرشان انتخاب کنند و به ازای هر فرزند ٣ ماه از خدمت آنها کسر خواهد شد.

همچنین در این زمان سربازان می‌توانند از خدمات بیمه درمانی برای خود و افراد تحت تکفل‌شان استفاده کنند. همچنین افرادی که دارای مدرک لیسانس و بالاتر از آن هستند برای بکارگیری تخصص خود می‌توانند به پلیس +١٠ مراجعه کرده و با مدارک خود از این تسهیلات استفاده کنند.» او از مراجعه و ثبت‌نام 5٠٠‌هزار نفر از ١.5‌میلیون مشمول غایب خبر داد و گفت: «کسانی که بیش از هشت‌سال از زمان رفتن به خدمت سربازی‌شان گذشته است، می‌توانند با مراجعه به پلیس +١٠ نسبت به پرداخت جریمه دیرکرد خود اقدام کنند.» به گفته منتظرالمهدی که معاون اجتماعی نیروی انتظامی هم است، به ازای هر یک‌سال مازاد بر هشت سال، ١٠‌درصد بر میزان جریمه افزوده می‌شود. همچنین به‌ازای تأهل و داشتن هر فرزند 5‌درصد از میزان دیرکرد جریمه کاسته می‌شود.

استان‌های فارس و اصفهان رکوردار تصادفات

به گزارش ایسنا، سخنگوی ناجا در ادامه به آمار تصادفات اشاره کرد. به گفته او، در بهار امسال با وجود افزایش ١,5‌میلیون وسیله نقلیه، میزان تصادفات ٣درصد کاهش داشت؛ همچنین در تعطیلات عیدفطر هم تصادفات جاده‌ای حدود ٨‌درصد کاهش داشت: «آمارها نشان می‌دهد که توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی و خستگی و خواب‌آلودگی راننده، در صدر بیشترین علت حوادث رانندگی بوده است؛ همچنین عمده تصادفات منجر به واژگونی شده و بیشترین تصادفات نیز در استان‌های اصفهان و فارس بوده است.»

ماجرای مصوبه اخیر دولت درباره برگزاری کنسرت‌ها موضوع دیگری بود که از سوی خبرنگاران مطرح شد. براساس این مصوبه، برگزاری کنسرت‌ها نیازی به ارایه مجوز از سوی نیروی انتظامی ندارد. منتظر‌المهدی درباره ابلاغ این مصوبه توضیحاتی داد و گفت: «قوانین مانند گذشته در این زمینه در حال انجام است و تا این لحظه تغییری ایجاد نشده، ما تابع مقررات هستیم و در این زمینه اقدامی فراتر از قانون انجام نمی‌دهیم.»

سخنگوی نیروی انتظامی درباره طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی هم گفت: «آذرماه ‌سال ٩5 آخرین فرصتی است که رانندگان می‌توانند دیرکرد جرایم خود را پرداخت کنند. تمامی جرایمی که به سبب دیرکرد در‌ سال ٩4 دو برابر شده و به صورت الصاقی و تسلیمی در اختیار رانندگان قرار گرفته است، مشمول این طرح می‌شوند.» او درباره نحوه اطلاع از میزان جرایم رانندگی هم توضیح داد: «رانندگان می‌توانند کد ١٠ رقمی VIM خود را به سامانه ١١٠، ١٢٠، ٢٠٢٠ ارسال کرده و از میزان جرایم رانندگی خود مطلع شوند.» به گفته او، امکان پرداخت تدریجی جرایم رانندگی وجود دارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ١١٠ به ترتیب اولویتی که مدنظرشان است جرایم خود را پرداخت کنند. منتظرالمهدی با بیان این‌که به دنبال یکپارچه شدن سامانه معاینه فنی و امکاناتی که وزارت کشور تحت عنوان سامانه سیمفا در اختیار شهروندان قرار داده است، دیگر امکان جعل برگه معاینه فنی وجود ندارد، تأکید کرد: «در کشور بیش از 6٠٠ مرکز صدور گواهی معاینه فنی وجود دارد که 46٠ مرکز در شهرستان‌ها و بقیه در راه‌ها هستند که امروز تمامی این مراکز به سامانه سیمفا متصل شده‌اند.»

او ادامه داد: «اگر خودرویی توسط مأمور پلیس راهور مشاهده شود که شرایط دریافت صدور برگه معاینه فنی ازجمله دودزا نبودن و یا شرایط ظاهری را نداشته باشد، برگه معاینه فنی از اعتبار خود ساقط می‌شود.» به گفته او، در آینده دیگر نیازی به برگه معاینه فنی نبوده و این برگه‌ها حذف می‌شود.در ادامه این نشست، سخنگوی ناجا به افزایش ١4‌درصدی کشفیات موادمخدر در سه‌ ماهه امسال اشاره کرد: «در این سه ماه بیش از ٢٠٠ تن انواع موادمخدر کشف شده و یکی از افراد شرور و قاچاقچیان معروف شرق کشور توسط پلیس استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده است.»

سخنگوی ناجا همچنین از کاهش ١٧‌درصدی سرقت بانک‌ها در سه‌ماهه اول امسال خبر داد و گفت: «بیشترین سرقت‌ها در حوزه بانک‌های خصوصی انجام شده و ما در این زمینه شاهد رشد ٢٠٠‌درصدی هستیم.» او به افزایش 4٧‌درصدی جرایم رایانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: «در فضای سایبر کلاهبرداری مالی با آمار ٨١‌درصدی رکورددار تخلفات است. همچنین ١٣‌درصد از تخلفات در فضای سایبر در حوزه اخلاقی رخ می‌دهد.»

منتظرالمهدی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای تجمیع اطلاعات گوشی‌های تلفن‌همراه قاچاق توضیح داد: «قرار شد سامانه‌ای طراحی شود تا اطلاعات گوشی تلفن‌های همراهی که از طریق مبادی رسمی گمرک وارد کشور می‌شوند در این سامانه ثبت شود. این سامانه در اختیار مرکز مخابرات قرار داده می‌شود تا زیرساخت‌های لازم به منظور خوداظهاری افرادی که دارای موبایل‌های غیرتولید داخل هستند، در این سامانه ثبت شود و گوشی‌های همراه غیرمجاز غیرفعال می‌شوند.»

منبع : وکیل ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.