×

جذب هزار قاضی و 2 هزار کارمند تا پایان امسال

جذب هزار قاضی و 2 هزار کارمند تا پایان امسال

معاون منابع انسانی قوه‌قضاییه از جذب هزار قاضی و 2 هزار کارمند تا پایان امسال خبر داد

جذب-هزار-قاضی-و-2-هزار-کارمند-تا-پایان-امسال

معاون منابع انسانی قوه‌قضاییه از جذب هزار قاضی و 2 هزار کارمند تا پایان امسال خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی در گفت ‌و گو با «حمایت» در خصوص جذب قضات در سال 1395، اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته، در سال 1395 نیز برنامه‌‌‌ای مدون برای جذب قضات و نیروی اداری داریم.

وی با بیان اینکه ما با کمبود نیروی اداری و قضات مواجه هستیم، ادامه داد: بنا داریم با توجه به مشکلات موجود، تا پایان امسال هزار قاضی و 2 هزار کارمند جذب کنیم.

معاون منابع انسانی قوه‌ قضاییه با بیان اینکه در خصوص نیروی‌های قراردادی و یکسان‌‌‌ سازی حقوق نیرو‌های قراردادی با پیمانی نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم، گفت: در حال حاضر کمبود نیرو خود را در دستگاه قضایی با نیرو‌های قراردادی حل می‌کنیم که باید با استخدام نیروی لازم و قضات این مشکل را مرتفع کنیم.

امینی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آزمون قضات و مصاحبه‌‌ای که مقرر بود در نیمه دوم فروردین از قضات گرفته شود، متوقف شده است، عنوان کرد: این امر متوقف نشده است و مصاحبه در حال انجام است.

وی در خصوص آزمون قضات در سال 95 نیز اظهار کرد: آزمون سراسری قضاوت طبق روال سال‌های گذشته دو مرحله‌ای به شکل تستی و تشریحی صورت می‌گیرد که مرحله نخست آزمون استخدامی قضات در روز جمعه 9 مهر امسال به صورت تستی برگزار می‌شود که پذیرفته‌شدگان نهایی به مرحله آزمون کتبی و سپس مصاحبه شفاهی راه می‌یابند.

بخش قابل توجه قضات ما فارغ التحصیل دانشگاه علوم قضایی هستند

معاون منابع انسانی قوه ‌قضاییه بیان کرد: جذب قضات از دو طریق جذب عمومی و جذب اختصاصی صورت می‌گیرد که در جذب عمومی هر ساله آزمون عمومی برگزار می‌شود و تعدادی از کسانی که در آزمون‌ عمومی نمرات لازم را کسب می‌کنند در آزمون تشریحی که با جمعیت کمتری برگزار می‌شود حاضر شده و آنهایی که نمرات بالاتری دارند دعوت به مصاحبه می‌شوند و در نهایت افرادی که امتیاز لازم را در این بخش کسب کرده باشند به گزینش معرفی می‌شوند و پس از تأیید شدن به بخش آموزش رفته و دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته و مشغول به کارورزی می‌شوند.

امینی ادامه داد: جذب نهایی قضات پس از این دوره کارآموزی صورت گرفته و افراد برگزیده در صورتی که در اختبار نهایی که از سوی قضات عالی صورت می‌گیرد تأیید شوند، به کارگزینی قضایی معرفی خواهند شد، ابلاغیه گرفته و می‌توانند در پست‌های دادیاری فعالیت کنند.

معاون منابع انسانی قوه ‌قضاییه اظهار کرد: تنها تفاوت جذب اختصاصی قضات و جذب عمومی آنها شرکت در آزمون عمومی است. افرادی که در جذب اختصاصی حضور می‌یابند تنها در این آزمون عمومی شرکت نمی‌‌کنند، ولی سایر مراحل جذب را به همان صورت عمومی انجام می‌دهند.

امینی عنوان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجه قضات ما فارغ التحصیل دانشگاه علوم قضایی هستند که امیدواریم این امتیاز برای این دانشگاه محفوظ بماند و این دانشگاه به تولید دانش قضایی، فکر نو و تحول در دستگاه قضایی، همچنین آموزش‌های ضمن خدمت بپردازد.

وی اظهار کرد: شغل قضاوت یک امانت در اختیار آنها است و قاضی در برابر شغل خود و مردم مسئول است، بنابراین نوع نگرش قاضی به شغل خود در موفقیت وی بسیار حائز اهمیت است. معاون منابع انسانی قوه‌ قضاییه بیان کرد: اگر درست کار کنیم اعتماد مردم به دستگاه قضا افزایش می‌یابد و احساس امنیت قضایی در جامعه بالا می‌رود.  امینی عنوان کرد: افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی موجب کاهش آسیب‌ های اجتماعی می شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.