×

بسیاری از جرائم ریشه در مواد مخدر دارد، ساماندهی معتادان با جدیت دنبال شود

بسیاری از جرائم ریشه در مواد مخدر دارد، ساماندهی معتادان با جدیت دنبال شود

صادقی نیارکی گفت بر اساس آمارها 70 درصد جمعیت زندانیان، 80 درصد پرونده‎های طلاق، ریشه در اعتیاد دارد

بسیاری-از-جرائم-ریشه-در-مواد-مخدر-دارد،-ساماندهی-معتادان-با-جدیت-دنبال-شود

 صادقی نیارکی گفت: بر اساس آمارها 70 درصد جمعیت زندانیان، 80 درصد پرونده‎های طلاق، ریشه در اعتیاد دارد.

 به نقل از روابط عمومی و دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد یک مطالبه جدی است زیرا این پدیده بسیاری از مشکلات دیگر را موجب می شود و بر اساس آمارها 70 درصد جمعیت زندانیان، 80 درصد پرونده های طلاق،  ریشه در اعتیاد دارد.
 
وی افزود: سن اعتیاد از 40 سال به کمتر از 10 سال رسیده و تداوم این روند نگران کننده است و باید بدانیم اگر اعتیاد کنترل شود می توانیم از افزایش سایر جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم در غیر این صورت باید شاهد خانواده های معتاد و کودکان آلوده به مواد مخدر باشیم.
 
رسالت صدا وسیما و رسانه ها سنگین است
 
دادستان قزوین در خصوص رسالت رسانه ملی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گفت: صدا وسیما رسالت سنگینی در این زمینه دارد و باید با تولید محتوی در جامعه تاثیرگذار باشد و در پیشگیری نقش بیشتری ایفا کند و در این راستا سایر رسانه ها مانند خبرگزاریها، مطبوعات و شبکه های اجتماعی هم می توانند همکاری موثری داشته باشند.
 
صادقی اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر کار بسیار سخت و پیچیده ای است و به نظر می رسد سرعت کار در استان قزوین کم است و اگر احساس خطر نکنیم آسیب خواهیم دید.

معتادان بمب انفجاری هستند

وی بیان کرد: 167 معتاد در استان جمع آوری شده اند که هر کدام منبع آلودگی و خطرند و مانند یک بمب ساعتی جامعه را تهدید می کنند و اگر ساماندهی آنها جدی گرفته نشود باید منتظر آسیب های بیشتری باشیم.
 
صادقی گفت: قرار بود برای 16 نفر از معتادان شغل ایجاد کنیم اما هنوز در گام اول هستیم و همکاری دستگاه‌ها اصلا مطلوب نیست و به نظر می رسد روند رسیدگی به وضعیت معتادان متوقف شده است و باید این وضعیت اصلاح شود.
 
دادستان قزوین اضافه کرد: از 16 تن از معتادان مدتی است هیچ خبری نیست و اگر وضعیت مشخص نشود باید منتظر جرایم دیگری از این افراد باشیم.
 
صادقی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در رسیدگی به وضعیت معتادان گفت: در جلسات و پشت میز خیلی خوب و مهندسی شده حرف می زنیم اما در مقام عمل فاصله زیادی با گفتارمان داریم و اگر دیر اقدام کنیم با اضافه شدن معتادان جدید مشکلات بیشتر خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: همه مسئولان وظیفه شرعی، اخلاقی، وجدانی، انسانی دارند تا به کمک معتادان بیایند و تا دیر نشده با انگیزه بالایی وارد کار شوند و برای ساماندهی معتادان اقدام کنند.

 

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.