×

شعب مراجع تعزیراتی در شهرستان های سراسر کشور راه اندازی می شود

شعب مراجع تعزیراتی در شهرستان های سراسر کشور راه اندازی می شود

معاون حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی گفت شعب مراجع تعزیراتی به صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها و محل‌های مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود

شعب-مراجع-تعزیراتی-در-شهرستان-های-سراسر-کشور-راه-اندازی-می-شود وکیل 

معاون حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شعب مراجع تعزیراتی به صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها و محل‌های مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود.

 ایرج حسینی صدرآبادی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیل دسترسی مراجع تعزیراتی در شهرستان‌ها اظهارداشت: دسترسی به مراجع تعزیراتی جزء اصول دادرسی منصفانه است، شعب مراجع تعزیراتی به صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها و محل‌های مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که «مدیران تعزیرات حکومتی مورد مصاحبه و بازبینی قرار گرفتند»، افزود: در راستای رسیدگی به پرونده‌های سلامت محور، دارویی، قاچاق و تعهدات ارزی آموزش‌های تخصصی ویژه میران دستگاه‌های تعزیرات حکومتی برگزار شد.

وی گفت: در جهت رعایت حقوق شهروندی در یک هماهنگی کامل با قوه قضاییه و اداره کل عفو و بخشودگی کمسیون‌های عفو و بخشودگی مرکز و استان‌ها راه‌اندازی و دستورالعمل‌های آن نیز ابلاغ شد. اقدامات مؤثری در جهت کمک به افرادی که مستحق عفو و بخشودگی بودند انجام شده است.

معاون حقوقی و نظارت سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به فعالیت‌های سازمان در حوزه قاچاق کالا ادامه داد: تعزیرات حکومتی با اختصاص شعب ویژه در این زمینه به پرونده‌های این حوزه به صورت جدی رسیدگی می‌کند.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی در نظر دارد در برنامه 5 ساله خود نسبت اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر آراء اقدماتی را انجام دهد.

وی با بیان این‌که «با تدوین قوانین جدید قاچاق کالا و ارز صلاحیت‌های اضافه به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار شد»، خاطرنشان کرد: پروندهای صنفی، بهداشتی و تعهدات ارزی مطابق با قوانین قبلی به آن‌ها رسیدگی شده است.

حسینی صدرآبادی با بیان این‌که «سازمان تعزیرات حکومتی سازمانی با صلاحیت دادرسی اداری و کیفری است»، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با غلبه بر این صلاحیت‌ها در دولت گذشته و دولت حاضر متناسب با نیازهای که وجود دارد همگام با سایر قوا به ویژه قوه قضاییه به تحقق برنامه‌های دولت کمک کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و تکلیف آن به همه دستگاه‌ها سازمان تعزیرات حکومتی و دادگستری را به سمت اقتصاد مقاومتی هدایت کرده است.

وی با بیان این‌که «در حال تدوین برنامه 5 ساله سازمان هستیم»، ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی علاوه‌ بر این‌که «نباید مانع تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شود بلکه باید در تسهیل روند اهداف شعار سال نیز کمک کند».

معاون حقوقی و نظارت سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر همین اساس سازمان تعزیرات حکومتی قوانین و مقرراتی را در زمینه حمایت از تولید، کسب و کار و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است.

وی تحقق حقوق شهروندی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموعه وزارت دادگستری با توجه به اهمیتی که دولت به حقوق شهروندی داده است معاونتی را وزیر دادگستری ایجاد کرده که به امنیت حقوق شهروندی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اقدمات انجام شده توسط تعزیرات حکومتی در حوزه حقوق شهروندی ادامه داد: دادرسی منصفانه و رعایت اصول آن، دسترسی به قوانین و مقرارت شفاف، تسهیل به دسترسی مراجع تعزیراتی در شهرستان‌ها و توجه ویژه به منابع انسانی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از حقوق شهروندی می‌باشد.

در این مراسم محمدرضا عمرون جایگزین ولی الله دهبانی نژاد در اداره کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری شد و معاون حقوقی و نظارت سازمان تعزیرات از زحمات دهبانی نژاد قدردانی کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.