×

شروع به دفتر کار دفتر اسناد الکترونیکی از دهم شهریور

شروع به دفتر کار دفتر اسناد الکترونیکی از دهم شهریور

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت پیگیری مطالبات صنف سردفتران، رفاه، آموزش و حل مسائل و مشکلات بیمه صنف سردفتران سراسر کشور از اولویت‌های برنامه هیات مدیره جدید است

شروع-به-دفتر-کار-دفتر-اسناد-الکترونیکی-از-دهم-شهریور وکیل 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: پیگیری مطالبات صنف سردفتران، رفاه، آموزش و حل مسائل و مشکلات بیمه صنف سردفتران سراسر کشور از اولویت‌های برنامه هیات مدیره جدید است.

  محمدرضا دشتی اردکانی در این دیدار که با حضور سردفتران و دفتریاران شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا برگزار شد با اشاره به این‌که «اعضای جدید هیات مدیره این کانون  عزم بر رفع نقایص دارند» افزود: یکی از چالش‌های کانون مساله بیمه و درمان است و به همین جهت با همدلی و همکاری فرمانداران شهرستان ورامین و قرچک در پی انعقاد با مراکز درمانی این شهرستان هستیم تا مانع سفر خانواده سران دفاتر برای مسائل درمانی به شهر تهران شویم.

وی ضمن اشاره به ارائه و اجرای تسهیلات ویژه رفاهی، تفریحی و زیارتی، به دفاتر اسناد الکترونیکی هم اشاره کرد و گفت: از دهم شهریور ماه دفتر اسناد الکترونیکی شروع به کار خواهد کرد و دفاتر جاری در دفترخانه‌ها برچیده می‌شود تا حلقه اصلی ثبت آنی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کامل شود.

وی به ضرورت تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی آینده کانون سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و گفت: باید در زمینه درآمدی و افزایش هزینه‌های کانون‌ها و جوامع، بازنشستگی و مستمری‌بگیران کانون در سال‌های آتی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. تا سال 1416 حدود هشت هزار سردفتر بازنشسته خواهند شد و هم اکنون نیز حدود200 سردفتر در سال بازنشسته می‌شوند؛ بنابراین باید برای آن سال استراتژی و پیش‌بینی تغییرات در حوزه درآمدی داشته باشیم.

در ادامه جلسه مهدی انجم شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مهمترین ابعاد شغلی سردفتران اشاره کرد و گفت:‌ سران دفاتر وظیفه خطیری به عهده دارند و باید زمینه‌ای فراهم شود که حقوق مردم محفوظ بماند زیرا سردفتران امانتداران مردم هستند.

وی به تشکیل شورایعالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور اشاره کرد و افزود: برای پیشبرد اهداف صنفی سردفتران باید در شهرستان‌ها نیز جلسات مشترک برگزار شود تا آثار مثبت آن در ابعاد دیگر نمایان شود .این امر باعث می‌شود نقش تاثیرگذارتری در حفظ حقوق مردم و برقرای نظم ایجاد شود. در این زمینه هرگونه اقدام حمایتی از سوی سازمان ثبت در جهت احیای حقوق صنفی این صنف مقدور باشد انجام خواهد شد.

وی افزود: از روز اول شهریور نحوه وصول حق‌الثبت اسناد و از روز دهم شهریور ماه حذف دفاتر دستنویس جاری با همکاری سردفتران اجرا می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.