×

ثبت اموال و املاک باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد ، پلیس مجری قانون است نه مفسر آن

ثبت اموال و املاک باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد ، پلیس مجری قانون است نه مفسر آن

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت من از اظهارات وزیر کشور تعجب می‌کنم، خودرو با یخچال و تلویزیون متفاوت است و باید در زمان نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی ثبت رسمی شود

ثبت-اموال-و-املاک-باید-در-دفاتر-اسناد-رسمی-صورت-گیرد-،-پلیس-مجری-قانون-است-نه-مفسر-آن

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: من از اظهارات وزیر کشور تعجب می‌کنم، خودرو با یخچال و تلویزیون متفاوت است و باید در زمان نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی ثبت رسمی شود.

محمد کاظمی،‌در خصوص اختلاف میان نیروی انتظامی با کانون سردفتران در بحث ثبت سند خودرو، اظهار داشت: من معتقدم که وزارت کشور باید بین این دو نهاد و سازمان جلساتی بگذارد و مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه قانون می‌گوید ثبت اموال و املاک باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد،‌ تصریح کرد: من از اظهارات وزیر کشور تعجب می‌کنم، خودرو با یخچال و تلویزیون متفاوت است و باید در نقل و انتقال ثبت رسمی شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه در این موضوع حق با سازمان ثبت و املاک کشور و کانون سردفتران است،‌افزود:‌ البته مشکل اصلی که سازمان ثبت دارد این است که دریافتی‌ بالایی می‌گیرد و این موضوع باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد به مردم در بحث نقل و انتقال و ثبت سند فشار بیاید مشکل دو چندان می‌شود به همین جهت باید تدبیری برای کم شدن هزینه‌های انتقال اندیشید.

کاظمی با تأکید بر اینکه پلیس نمی‌تواند قانون را تفسیر کند و تنها ضابط قانون است،‌ گفت: اگر لازم باشد باید قانون اصلاح شود.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.