×

کاهش تلفات حوادث کار در چهار ماهه امسال

کاهش تلفات حوادث کار در چهار ماهه امسال

در چهار ماهه نخست سال جاری 484 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمارتلفات 519 نفر بود 6 7 درصد کاهش یافته است

کاهش-تلفات-حوادث-کار-در-چهار-ماهه-امسال وکیل 

در چهار ماهه نخست سال جاری 484 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمارتلفات 519 نفر بود 6.7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری از کل تلفات حوادث کار 477 نفر مرد و هفت نفر زن بودند.

در این مدت استان های تهران با 90، خراسان رضوی با 40 و اصفهان با 39 فوتی بیشترین و استان های کهگیلویه و بویراحمد با دو، چهارمحال و بختیاری با سه و زنجان و خراسان شمالی هر یک با چهار فوتی کمترین آمار تلفات مرگ بر اثر حوادث کار را داشته اند. این درحالی است که استان خراسان جنوبی در چهار ماهه امسال هیچ مورد مرگ بر اثر حوادث کار نداشته است.

مرگ 43 درصد تلفات حوادث کار در سقوط از بلندی

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، طی چهار ماهه ابتدایی امسال سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ افراد در حوادث کار را به خود اختصاص می دهد، در این مدت 211 نفر به دلیل سقوط از بلندی جان باخته اند که 43.6 درصد از کل تلفات حوادث کار را دربر می گیرد.

پس از آن اصابت جسم سخت با 111 فوتی، برق‌گرفتگی با 63، سوختگی با 24 و کمبود اکسیژن با 20 فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار قرار دارند. در این میان 55 نفر نیز به علل دیگری در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

افزایش نیم درصدی مصدومان

در چهار ماهه نخست امسال نه هزار و 27 مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و 560 نفر مرد و 467 نفر زن بودند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آما مصدومان حوادث کار هشت هزار و 981 نفر بود، نیم درصد بیشتر شده است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.