×

آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از کودکی آغاز شود

آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از کودکی آغاز شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید از دوران کودکی آغاز شود تا کودکان و نوجوانان در مسیر درست تربیتی و اخلاقی قرار گیرند

آموزش-پیشگیری-از-آسیب-های-اجتماعی-باید-از-کودکی-آغاز-شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید از دوران کودکی آغاز شود تا کودکان و نوجوانان در مسیر درست تربیتی و اخلاقی قرار گیرند.

محمد باقر الفت در مراسم رونمایی از سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با وجود اینکه هزینه‌های گزافی برای اصلاح و تربیت افراد در زندان‌ها برای جلوگیری از بازگشت مجدد تبهکاران به ارتکاب جرایم جدید صرف شده است، تنها 50 درصد افراد با بهره‌گیری از آموزش‌ها، دیگر به دنبال جرایم نرفته‌اند و 40 درصد افراد بازگشت مجدد به زندان داشته‌اند.

وی ادامه داد: 10 درصد افراد نیز یا به آموزش‌ها توجه نکرده‌اند و یا آموزش‌ها ضرورت‌های زندگی آنها را مرتفع نکرده، به همین دلیل بار‌دیگر به سوی جرم رفته‌اند.

به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه ایجاد سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان نشان‌دهنده انسجام و یکپارچگی مسئولان و دستگاه‌های متولی است، افزود: امروز جامعه خود را از توجه صرف به مقابله با موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی جدا کرده و به سوی مباحث پیشگیرانه رفته است. الفت بیان کرد: از پیامدهای سند نماد اجرای تصمیمات و موضوعات پیشگیرانه درباره آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه مردمی کردن مبحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه مهمی است که در قالب این سند باید به آن پرداخته شود، یادآور شد: به موجب تکالیف مندرج در قانون اساسی، قوه قضاییه مسئولیت پیشگیری از جرم را به عهده دارد بر این اساس ساختار جدیدی در دستگاه قضا شکل گرفته و فعالیت‌های بنیادی در این رابطه آغاز شده است.

الفت با بیان اینکه به منظور پیشگیری از آسیب‌ها اقدامات فرهنگی و اجتماعی گسترده نیاز است، ادامه داد: هر چند که با فعالیت‌های انجام شده نرخ وقوع جرم کاهش یافته و جلوی اختلافات و ناهنجاری‌ها تا حدود زیادی گرفته شده است اما در حوزه تغییر و اصلاح فرهنگ و روش‌ها برغم سرمایه‌گذاری و اقدامات کلان هنوز نتیجه مطلوب به دست نیامده که ریشه آن به شکل‌گیری شخصیت افراد بازمی‌گردد.

وی افزود: اگر بخواهیم ایرانی آزاد، مستقل، توسعه‌یافته و الگو در میان کشورهای منطقه و جهان داشته باشیم لازمه آن همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است تا نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان بتواند اهداف ترسیم شده را محقق سازد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.