×

10 پیش نویس انتقال محکومان و استرداد مجرمان آماده است

10 پیش نویس انتقال محکومان و استرداد مجرمان آماده است

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت 10 پیش نویس به منظور انتقال محکومان، استرداد مجرمان و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری آماده است

10-پیش-نویس-انتقال-محکومان-و-استرداد-مجرمان-آماده-است وکیل 

 معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: 10 پیش نویس به منظور انتقال محکومان، استرداد مجرمان و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری آماده است.

 حسن قشقاوی روز چهارشنبه در هفتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کاردان های مستقر در تهران افزود: قرارداد انتقال محکومان، استرداد مجرمان و معاضدت قضایی را در زمان حاضر با 75 کشور جهان در امور مدنی و کیفری اجرا کرده ایم و مراحل نهایی آن تصویب و اجرا شده است.

وی اظهار کرد: با 15 کشور دیگر در حال مذاکره ایم که این امر در مراحل نهایی قرار دارد و 10 پیش نویس دیگر در این حوزه آماده شده است.
این مقام مسئول در وزارت امور خارجه گفت: تبادل محکومان با کشورهای آذربایجان، هند، روسیه، عراق، کویت، تایلند، ترکیه، افغانستان، اکراین، الجزایر، ژاپن، ترکمنستان، پاکستان، ارمنستانف چین و قبرس انجام شده است.

قشقاوی اضافه کرد: همچنین قصد توافق در زمینه انتقال محکومین با کشورهای قطر، عمان، قزاقستان، ازبکستان، لبنان، امارات، مالزی، اندونزی، گرجستان، تاجیکستان، قرقیزستان، بلاروس، برزیل، ایرلندف تانزانیا،نیجریه و بوسنی را در سطح مدیرکلی کنسولی داریم.

وی تصریح کرد: وزارت امورخارجه آمادگی دارد با سایر کشورها در این زمینه موافقت نامه یا پیش نویسی امضا کند و مراحل نهایی تصویب آن را تا اجرا، پیش برد.

قشقاوی خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی متقابل درچارچوب همکاری دو جانبه نسبت به پذیرش و اعزام افسران رابط پلیس با سایر کشورها را داریم و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی برای برقراری همکاری پلیس با کشورهای جهان وجود ندارد.

وی گفت: سفرا و کاردان های ما در تهران بسترساز تعامل و همکاری هستند و این همکاری جزو ضرورت های اجتناب ناپذیر بین المللی به شمار می آید چرا که هر چه زمان پیش می رود در بحث جرم و جنایت که ماهیت بین المللی یافته است و همچنین امنیت که امری متقابل است نیازمند همکاری های دو جانبه خواهیم بود.

به گفته معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در حوزه مذاکرات کنسولی مرزی و گمرکی آمادگی همکاری های پلیسی را داریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون امنیت در عرصه های داخلی و خارجی، موضوعی بین المللی است، گفت: همکاری پلیسی و قضائی دو جانبه در قالب های موفقت نامه برای انتقال محکومان، استرداد مجرمان و معاضدت قضائی در امور مدنی و کیفری وجود دارد.

قشقاوی اضافه کرد: همچنین همکاری پلیسی در بسترهای مختلف در سازمان های بین المللی علیه تروریسم و جرایم سازمان یافته ، سایبری، پولشویی، مالی و جعل فراهم است.

هفتمین نشست ناجا با سفرا و کاردان های مستقر در تهران امروز چهارشنبه در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی در هتل همای تهران برگزار شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.