×

ملاک عمل وکلا و کارشناسان باید شرع و قانون باشد

ملاک عمل وکلا و کارشناسان باید شرع و قانون باشد

حجت الاسلام مظفری گفت تمامی وکلا و کارشناسانی که تحت نظارت قوه قضائیه خدمت می‌کنند دارای اعتبار بالایی هستند و باید شرع و قانون ملاک عمل و قانون آنها باشد

ملاک-عمل-وکلا-و-کارشناسان-باید-شرع-و-قانون-باشد وکیل 

 حجت الاسلام مظفری گفت: تمامی وکلا و کارشناسانی که تحت نظارت قوه قضائیه خدمت می‌کنند دارای اعتبار بالایی هستند و باید شرع و قانون ملاک عمل و قانون آنها باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در بازدید از مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه در مشهد گفت: سعادت دنیا و آخرت در گرو تمسک به خط امامت و ولایت است.  

حجت الاسلام مظفری گفت: تمامی وکلا و کارشناسانی که تحت نظارت قوه قضائیه خدمت می‌کنند دارای اعتبار بالایی هستند و چنانچه مردم بدانند که نظارت مستمر و مستقیمی از سوی یک نهاد حاکمیتی براین مرکز وجود دارد؛ طبیعی است که اعتماد بیشتری به مجموعه خواهند داشت.

وی استقلال دستگاه قضایی را از نکاتی دانست که مورد توجه مسئولان قرار دارد و بر همین اساس مرکز کارشناسان و وکلای وابسته به قوه قضائیه نیز از افراد متعهد و متخصص تشکیل می‌شود و در ارائه نظرات کارشناسی دقیق مستقل است.

این مقام قضایی وحدت مجموعه کارشناسان و وکلا تحت یک قانون و نظارت واحد را مفید دانست و خاطر نشان کرد: این مراکز به عنوان بازوان مقام قضایی می‌توانند نقش مؤثری در مختومه شدن پرونده‌هایی با موضوعات تخصصی ایفا کنند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تصریح کرد: وجود وکلا و کارشناسان متدین و پایبند به قانون در کنار قضات گرانقدر می‌تواند به تسریع در روند رسیدگی‌ها و بالا رفتن دقت و صحت صدور آرا کمک کند.

وی تأسیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی توسط دستگاه قضایی را اقدامی مفید دانست و خاطر نشان کرد: صرف نظر از برخی موارد قابل رفع، شاهد روند رو به رشد توسط این مرکز هستیم و امیدواریم در سایه حرکت بر مدار قانون وشرع و اعمال نظارت مستمر و مؤثر این مسیر ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به اهمیت کار وکلا و کارشناسان خاطر نشان کرد: نظرات کارشناسی و لوایح تنظیمی باید مستند و مستدل باشد تا به بهبود روند رسیدگی‌ها کمک کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: مردم خواستار رفتار صادقانه از سوی مراکز محل رجوعشان هستند و دلیل اقبال یا عدم اقبال مردم به عده ای، یا شغل و حرفه ای در همین موضوع بسیار مهم نهفته است.

وی خاطر نشان کرد: قضاوت و وکالت به معنای عام آن دو بال عدالت هستند و تمامی تلاش ما باید تحقق و استقرار عدالت در جامعه باشد که در این زمینه رسانه‌ها هم نقش مؤثر دارند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.