×

استفاده از مجازات های جایگزین در جرایم غیر عمد

استفاده از مجازات های جایگزین در جرایم غیر عمد

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور گفت در قانون آیین دادرسی جدید قضات می‌توانند در جرایم غیر عمد تا 2 سال زندان از مجازات‌های جایگزین استفاده کنند

استفاده-از-مجازات-های-جایگزین-در-جرایم-غیر-عمد

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور گفت: در قانون آیین دادرسی جدید قضات می‌توانند در جرایم غیر عمد تا 2 سال زندان از مجازات‌های جایگزین استفاده کنند.

غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قانون استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اظهار داشت: در قانون آیین دادرسی کیفری جدید، قانون استفاده از مجازات های جایگزین حبس تصویب و مشخص شده است چه مجازات‌هایی را می‌توان به عنوان جایگزین حبس در نظر گرفت.

وی افزود: در دیوان عالی کشور و شعب دادگاه‌ها سراسر کشوراختلاف نظر وجود داشت زیرا  عده‌ای معتقد بودند باید در پرونده رضایت شاکی وجود داشته باشد تا بتوان از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد اما در نهایت در قانون وحدت رویه‌ای که به  تصویب رسید نظر دادگاه‌ها پذیرفته شد که نیازی به رضایت شاکی وجود ندارد.

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور تاکید کرد: بنابراین در مواردی که قانون مشخص کرده است مانند جرایم غیرعمد تا 2 سال حبس نیازی به رضایت شاکی وجود ندارد و قاضی می‌تواند از مجازات‌های جایگزین استفاده کند.

انصاری در پایان گفت: این قانون در مورد جرایم کودکان و نوجوانان اولویت بیشتری دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.