×

پرونده ها در شوراهای حل اختلاف الکترونیکی ثبت می شوند ، تعرفه 10 هزار تومانی نداریم

پرونده ها در شوراهای حل اختلاف الکترونیکی ثبت می شوند ، تعرفه 10 هزار تومانی نداریم

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت ورود و خروج هر پرونده به شوراهای حل اختلاف در کمتر از 5 دقیقه در سیستم الکترونیکی ثبت می‌شوند

پرونده-ها-در-شوراهای-حل-اختلاف-الکترونیکی-ثبت-می-شوند-،-تعرفه-10-هزار-تومانی-نداریم وکیل 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: ورود و خروج هر پرونده به شوراهای حل اختلاف در کمتر از 5 دقیقه در سیستم الکترونیکی ثبت می‌شوند.

عباسعلی دریانی رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با الکترونیکی شدن رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: سیستم‌های رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف کاملاً الکترونیکی است و تمام پرونده ها در سیستم کامپیوتر ثبت می‌شوند.

وی تأکید کرد:  ورود و خروج هر پرونده‌ای به شوراهای حل‌ اختلاف در کمتر از 5 دقیقه در سیستم کامپیوتری و به صورت الکترونیکی ثبت می‌شوند و هیچگونه بروکراسی اداری نداریم و تلاش شده در اسرع وقت با خدمات‌دهی بهتر اطاله دادرسی پرونده‌ها که مد نظر مراجع و تشکیلات قضایی است، کمتر و به نحو احسنت انجام شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در رابطه با دریافت تعرفه‌ 10 هزار تومانی از شهروندان، تصریح کرد: تعرفه 10 هزار تومانی نداریم. تعرفه شوراهای حل اختلاف طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود و بر اساس ابلاغ ریاست قوه قضاییه و سیاست‌گذاری مرکز امور شوراها، تعرفه‌ها بر اساس نوع پرونده‌ها و دادخواست‌ها متفاوت است.

دریانی در ادامه تصریح کرد: تمام ابلاغ‌ها به وسیله پست انجام می‌شود و هیچ یک از مجتمع های شواری حل اختلاف حق گرفتن وجه نقد از مراجعه کنندگان را ندارند و همه مبالغ دریافتی نیز به حساب مشخصی واریز و سند سازی می شود و در آنجا میزان دریافت مبلغ مورد نظر مشخص است.

وی افزود: هزینه کارشناس، تعرفه‌های پستی و  هزینه دادرسی به شوراهای حل اختلاف ارتباطی ندارد و به خزانه واریز می‌شود و شرایط خاص خود را دارند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در رابطه با افزایش تعرفه های دریافتی در سال 95، گفت: در ابتدای سال جدید افزایش تعرفه ها را داشته ایم. هر چند مبالغ دریافتی از مردم کمی سنگین است و ممکن است اعتراضاتی را به همراه داشته باشد اما به هر حال این مبالغ صرف ساختار می‌شود و تمامی این مبالغ دریافتی به خزانه دولت واریز می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.