×

رونمایی از تولیدات رادیو و معاونت اجتماعی دادگستری

رونمایی از تولیدات رادیو و معاونت اجتماعی دادگستری

از 13 نمایش رادیویی محصول همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران و مرکز هنرهای نمایشی رادیو رونمایی شد

رونمایی-از-تولیدات-رادیو-و-معاونت-اجتماعی-دادگستری

از 13 نمایش رادیویی محصول همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران و مرکز هنرهای نمایشی رادیو رونمایی شد.

 مراسم رونمایی از تولیدات رادیو نمایش با همکاری مجمتع قضایی شهید فهمیده تهران، روز دوشنبه (26 مهرماه) در مرکز معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

رادیو نمایش براساس مستندات معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان تهران به ساخت نمایش‌هایی با موضوع «بزهکاری نوجوانان و جوانان» پرداخته است. این مراسم ویژه اطفال و نوجوانان با هدف استفاده از ابزار فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای مراسم جواد غیاثی- جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم - در سخنانی گفت: در حکم مقام معظم رهبری برای رییس قوه قضاییه، امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اولین وظیفه برشمرده شده است و اهمیت موضوع جرائم در حدی است که مقام معظم رهبری مدیران را فرا می‌خوانند و وضعیت جرائم را رصد می‌کنند. پیشگیری از وقوع جرم با همکاری صدا و سیما امکان‌پذیر است و دادگستری تا به امروز تجربه چنین همکاری را نداشته است و نخستین بار است که دادگستری با رسانه‌ها ارتباط می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا دادگستری پرونده جرائم را در اختیار ما گذاشت تا با این مستندات آثاری نمایشی و برگرفته از واقعیت ساخته شود. در پی این امر هم جرائم کاهش پیدا کند و هم  صداو سیما پرمخاطب شود. به نظر من برنامه‌های رادیویی بسیار تاثیرگذار هستند.

در ادامه مراسم نورالدین جعفری - قائم مقام معاونت صدا - گفت: باعث خرسندی است که یکی از اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای که نقش موثری در آگاه‌سازی خانواده و جامعه دارد پیشگیری از جرائم باشد. اقداماتی که تا به امروز انجام شده، حاصل اهتمام و همکاری صدای جمهوری اسلامی و معاونت پیشگیری دادگستری است و از تمامی دوستانی که در تولید این آثار اهتمام ورزیدند، به خصوص آقای قربانی تشکر می‌کنم.

او در ادامه بیان کرد: آثار نمایشی ویژگی خاص خود و اثرگذاری بیشتری دارند و امکان تولیدات این گونه آثار به دفعات وجود دارد. امیدواریم این تولیدات در آگاه‌سازی جامعه اثربخش باشند و امیدوار هستم این تولیدات نمایشی نه تنها برای رادیو، بلکه برای تمامی شبکه‌ها آماده شود و تولید این آثار نیازمند همکاری تمامی دستگاهای فرهنگی است.

محمدرضا قربانی- مدیرکل رادیو نمایش و مرکز هنرهای نمایشی - نیز در ادامه مراسم گفت: بعد از آخرین جلسه‌ای که با مدیران شبکه‌های رادیویی داشتیم، قرار شد صدای جمهوری اسلامی در این زمینه فعالیتی داشته باشد و برای تولیدات این آثار نمایشی فرایندی در نظر گرفته شد. امیدوارم این کار استمرار داشته باشد و در راستای استمرار این تولیدات، نیازمند حمایت‌های مالی هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما در شرایطی این آثار نمایشی را تولید کردیم که در تنگنای  مالی قرار داشتیم، اما معاونت صدا ما را تنها نگذاشتند. خانواده‌ها نمی‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم موفق باشند، مگر اینکه ابزار کارآمدی در کنارشان باشد. هرگاه آمار اعتیاد را رصد می‌کنم، از افزایش چشمگیر آن آزار می‌بینم. ما تلاش می‌کنیم جامعه‌ای مطلوب داشته باشیم.

قربانی همچنین اظهار کرد: این تولیدات نمایشی را می‌توان در قالبی ایجاد کرد که در گوشی‌های تلفن همراه نمایش داده شوند. علاوه‌بر این، آموزش و پرورش بستر مناسبی است برای اینکه این بسته‌ها در اختیار والدین قرار بگیرند.

عباس جعفری - معاون مجتمع قضایی شهید فهمیده - نیز در سخنانی گفت: حوزه‌ی اطفال و نوجوان بحث پیچیده‌ای است و ورود به آن دلسوزی و تخصص می‌خواهد. اگر بتوانیم با این برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی قدمی کوچک در راستای پیشگیری از وقوع جرم برداریم، بسیار موثر خواهد بود. این نمایش‌ها جذاب و گیرا است و می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم موثر باشد.

یحیی قربانی- معاون سلامت کانون اصلاح و تربیت - گفت: وقتی نوجوانان وارد کانون می‌شوند، ما برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنیم. کاش این برنامه‌های رادیویی به تلویزیون هم وارد شود، چون رادیو مخاطب‌های خاص خود را دارد. این آثار بسیار تاثیرگذارند وتعداد افرادی که به کانون وارد می‌شوند را کاهش می‌دهد.

در پایان حریری- معاونت مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران - با اشاره به این‌که آمادگی لازم برای همکاری با رادیو را دارد، گفت: تولید برنامه‌های نمایشی در رادیو سخت است و استفاده از مدیوم صدا بر مخاطب تاثیرگذار است. اگر صدا را از هنر بگیرند، چیزی باقی نمی‌ماند واین هوشمندی افرادی است که با  صدا این آثار را تولید کرده‌اند.

او در ادامه افزود: برای ماندگاری این برنامه هر هزینه‌ای که شود سرمایه بلندمدت است. جامعه دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان نمایش ظرفیت بالایی برای تولید این آثار دارند، بخصوص این که فاصله‌ی فارغ‌التحصیلان با نوجوانان کم است و می‌توانند ارتباط بهتری برقرار کنند.

به گزارش ایسنا، در طی مراسم آنونس 5 دقیقه‌ای از تمامی نمایش‌های تولید شده پخش شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.