×

اجباری شدن ثبت نام الکترونیکی از امروز در دادگستری ها

اجباری شدن ثبت نام الکترونیکی از امروز در دادگستری ها

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از اجباری شدن ثبت نام الکترونیکی در دادگستری های سراسر کشور از امروز (دوشنبه) 10 آبان ماه خبر داد

اجباری-شدن-ثبت-نام-الکترونیکی-از-امروز-در-دادگستری-ها

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از اجباری شدن ثبت نام الکترونیکی در دادگستری های سراسر کشور از امروز (دوشنبه) 10 آبان ماه خبر داد.

اجباری شدن ثبت‌نام الکترونیکی از امروز در دادگستری‌هاسیامک رفعتی معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392، قوه قضاییه می تواند از سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی جهت ابلاغ اوراق قضایی استفاده کند. همچنین ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری، ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی و معتبر دانسته و تبصره این ماده نیز به این نوع ابلاغ اعتبار بخشیده است؛ لذا در همین راستا سامانه ای جهت ابلاغ اوراق قضایی ایجاد و راه اندازی شده است که مراجعان به قوه قضاییه موظف هستند جهت دریافت الکترونیکی اوراق به این سامانه مراجعه کنند.

وی افزود: جهت بهره برداری از سامانه ابلاغ الکترونیکی نیاز است که هر فردی یک شناسه قضایی داشته باشد و برای این کار افراد باید با حضور در دفاتر خدمات الکترونیکی در سامانه ثنا به آدرس sana.adliran.ir ثبت‌نام کنند و در جاهایی که دفاتر خدمات الکترونیک وجود ندارد باید به دادگستری ها مراجعه کنند.

رفعتی  با بیان اینکه شناسه قضایی مانند شناسه ملی است، تصریح کرد: هر فردی که می خواهد از خدمات قوه قضاییه و از خدمات قضایی مانند ارایه دادخواست، اظهارنامه، پیگیری پرونده و ابلاغ اوراق قضایی استفاده کند باید در ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و این شناسه را دریافت کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.