×

به حقوق سردفتران و دفتریاران 40 درصد افزوده می شود

به حقوق سردفتران و دفتریاران 40 درصد افزوده می شود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت امسال 40 درصد به حقوق سردفتران و دفتریاران افزوده خواهد شد

به-حقوق-سردفتران-و-دفتریاران-40-درصد-افزوده-می-شود وکیل 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: امسال 40 درصد به حقوق سردفتران و دفتریاران افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا محمدرضا دشتی اردکانی صبح (پنجشنبه) در گردهمایی سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان کرمان که در محل سالن اجتماعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد اظهار کرد: به جز استان ایلام، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد که شرایط کانون را ندارند در بقیه استان ها کانون تشکیل شده و یا در حال تشکیل شدن است.

وی با اشاره به اینکه مسائل رفاهی همکاران سردفتر و دفتریاران در حال پیگیری است، افزود: 35 هزار نفر عضو کانون هستند که برای بیمه پایه و تکمیلی آنها قریب 80 میلیارد تومان بیمه درخواست کرده است در حالیکه سال گذشته 17 و نیم میلیارد تومان هزینه و مابقی صرفه جویی شد.

دشتی گفت: اکنون وضعیت درمانی سردفتران و دفتریاران حل شده است و در تمام شهرستان‌های استان‌ها به هر تعدادی که سردفتران می‌توانند قرارداد ببندند، زیر پوشش قرارداد کانون خواهند بود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین به منابع محدود کانون سردفتران و دفتریاران اشاره و بیان کرد: منابع این کانون 98 میلیارد تومان در هفت ماهه اخیر بوده است که حقوق بازنشستگی و مستمری بیگران 67 میلیارد تومان، درمان آنها 11و نیم میلیارد تومان درمان و ... بوده است.

وی افزود: در پی این هستیم که موسسه مالی و اعتباری تشکیل دهیم تا سهام آن به سردفتران و دفتریاران سراسر کشور فروخته شود، همچنین در بحث سند خودرو و باتوجه به هدایت های دکتر تویسرکانی، سرانجام خوبی برای این سند در دفاتر خواهیم داشت.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران خاطرنشان کرد: امسال 40 درصد به حقوق سردفتران و دفتریاران افزوده خواهد شد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام"محمودآبادی" رییس جامعه سردفتران ازدواج و طلاق استان کرمان گفت: نقل و انتقال دفاتر و مشکلات بازنشستگی گریبان گیر سردفتران است به علاوه یکی از مسائل سران دفاتر ازدواج و طلاق، حذف نوشتاری دفاتر و تغییر هویت سنتی در این زمینه است.  

وی افزود: آموزش قبل از ازادواج یکی از مسائل مورد اهمیت است و باتوجه به اینکه طلاق هم زیاد شده است باید ما به عنوان بخشی از جامعه به این جریان توجه کنیم اما مشکلاتی که در مراکز مشاوره و علوم پزشکی است موجب شده این کار سرانجام نگرفته و همدلی بین دستگاه ها به وجود نیاید.

محمودآبادی همچنین تصریح کرد: باید قانون اجباری در آزمایش های پیش از ازدواج و مساله ژنتیک وجود داشته باشد در حالیکه ساختار و زیربنای لازم برای این کار وجود ندارد.

رییس جامعه سردفتران ازدواج و طلاق استان کرمان گفت: سران دفاتر احساس می کنند هزینه های حق الزحمه آنها واقعی نیست و با مسائل تورم و مشکلات اقتصادی جامعه هم خوانی ندارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.