×

نظر رییس کانون وکلای مرکز درباره لایحه جامع وکالت

نظر رییس کانون وکلای مرکز درباره لایحه جامع وکالت

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به لایحه جامع وکالت، گفت در مجموع لایحه فعلی بهتر از لایحه اولیه‌ای است که تهیه شده، اما همچنان نواقصی دارد که امیدواریم این نواقص در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برطرف شود

نظر-رییس-کانون-وکلای-مرکز-درباره-لایحه-جامع-وکالت وکیل 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به لایحه جامع وکالت، گفت: در مجموع لایحه فعلی بهتر از لایحه اولیه‌ای است که تهیه شده، اما همچنان نواقصی دارد که امیدواریم این نواقص در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برطرف شود.

امیر حسین‌آبادی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره لایحه جامع وکالت گفت: لایحه جامع وکالت مدتی است در محافل حقوقی، کانون های وکلا، قوه قضائیه و قوه مقننه و به نحوی در دولت مطرح است و در آخرین اقدام به مرکز پژوهش های مجلس محول شده و دو نفر از نمایندگان کانون پیشنهاداتی را در این رابطه ارائه کردند که با برخی از این پیشنهادات موافقت شده است.

این حقوقدان ادامه داد: در مجموع لایحه فعلی بهتر از لایحه اولیه ای است که تهیه شده، اما همچنان نواقصی دارد که امیدواریم این نواقص در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برطرف شود. اعضای کمیسیون از کانون برای شرکت در جلسات دعوت کرده اند و ما امیدواریم در این نشست ها نمایندگان قانع شوند تا مشکلات کوچکی که در این لایحه وجود دارد برطرف شود.

حسین‌آبادی خاطر نشان کرد: استقلال وکیل و نهاد وکالت امتیاز خاصی برای وکیل نیست، بلکه یک ضرورت اجتماعی است. نمایندگان هم حتما به این موضوع توجه خواهند داشت و ما از مجلس نیز انتظار داریم لایحه وکالت را به نحو مطلوبی تصویب کند و آن را به سامان برساند، البته اصل استقلال در این لایحه پذیرفته شده اما در برخی موارد نیاز به بازنگری دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اضافه کرد: در لایحه جامع وکالت در مورد انتخاب اعضای هیات مدیره کانون ها پیش بینی شده که صلاحیت داوطلبین به تایید هیات انتظامی قضات برسد. در حالی که در سال 31 پیش بینی شده بود که صلاحیت وکلای هیات مدیره توسط هیات نظارتی که خود قانون تعیین می کند بررسی شود و کسانی که صلاحیت شان تایید نشده می توانند به هیات انتظامی قضات شکایت کنند. این قانون در سال 76 تغییر کرد و ما انتظار داریم در لایحه جدید قانون به سال 31 برگردد.

حسین آبادی درباره اعطای پروانه وکالت به قضات بازنشسته که در لایحه جامع وکالت پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در قانون سال 31 پیش بینی شده بود قضاتی که 5 سال سابقه قضاوت دارند پروانه وکالت بگیرند اما در این لایحه این عدد به 8 سال افزایش پیدا کرده که به نفع قوه قضاییه است. من فکر نمی کنم قاطبه وکلا با گرفتن پروانه وکالت از سوی قضات مشکلی داشته باشد. تعداد قضات بازنشسته ای که برای گرفتن پروانه وکالت به کانون مراجعه می کنند بسیار محدود است لذا نمی توان گفت که اینها بازار کار را برای وکلای جوان محدود می کنند. بنابراین من مخالفتی با این موضوع ندارم.

وی همچنین گفت:  گردهمایی هیات عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز 25 آبان ماه برای ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره جدید کانون برگزار می شود.

حسین آبادی بیان کرد: در این نشست که در هتل هما برگزار می شود قرار است هیات مدیره جدید که از ابتدای سال فعالیت خود را آغاز کرده اند گزارشی از عملکرد 6 ماهه خود به هیات عمومی ارائه کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.