×

دادخواست ها به صورت الکترونیک ابلاغ می شود

دادخواست ها به صورت الکترونیک ابلاغ می شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت از ابتدای مهر ماه سال جاری دادخواست‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری‌ها انجام می‌شود

دادخواست-ها-به-صورت-الکترونیک-ابلاغ-می-شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری دادخواست‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری‌ها انجام می‌شود

به معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری دادخواست‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری‌ها انجام می‌شودگزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه که در هتل جم مشهد برگزار شد، با بیان این‌که «برای راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی با مشکلات و مقاومت‌هایی روبه‌رو بودیم»، به راه‌اندازی ابلاغ الکترونیک دادخواست‌ها از ابتدای مهر ماه سال جاری در دادگستری‌ها اشاره کرد و افزود: استانداردهای تعریف شده برای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک به خصوص در موضوع تعرفه‌ها باید رعایت شود و در صورت تخلف برخورد قانونی می‌کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه تجارب و پیشنهادات و تولید محتوای متنی و چندرسانه‌ای در این دفاتر ضروری است.

وی به راه‌اندازی شبکه اختصاصی عدالت در دستگاه‌ قضایی اشاره و اظهار کرد: این امر برای کاهش تاخیر در ثبت و ارسال دادخواست‌ها و مشکلات اینترنتی انجام خواهد شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان این‌که «این طرح در مرحله اول در دادگستری‌ها اجرا می‌شود»، اظهار کرد: در اجرای این طرح سیم‌کارت‌های اختصاصی عدالت ویژه دستگاه قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین با تلاش‌های صورت گرفته تاخیرهای ناشی از وجود مشکل در سامانه الکترونیکی ثبت دادخواست‌های قضایی نیز در حال رفع هستند.

وی با اعلام این‌که «برای راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در سال 1390 در تهران و سال 1393 در شهرستان‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم»، تصریح کرد: این طرح ایده‌ای جدید در خدمت‌رسانی حاکمیتی به مردم بود که با مقاومت‌هایی روبرو شد، اما در حال حاضراین طرح پذیرفته شده است، با اجرای این طرح علاوه بر این‌که فشار از روی دوش دستگاه قضایی برداشته شده اختیارات دفاتر خدمات نیز افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش با بیان اینکه تا قبل از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک ساختمان‌های دادگستری با ازدحام جمعیت روبه‌رو بود، عنوان کرد: با راه‌اندازی این دفاتر مراجعه‌کننده‌های مجتمع‌های قضائی کاهش پیدا کردند.

وی ادامه داد: در سیستم ثبت دستی بعضی افراد دادخواست‌های یک دعوا را در چند شعبه مطرح می‌کردند و تا قبل از راه‌اندازی این دفاتر هیچ کنترلی بر دادخواست‌ها نبود.

وی با اعلام این‌که «قطع ارتباط سیستم‌ها، ایجاد مشکل و عدم دسترسی پورتال دادگستری‌ها و اقدامات غیرمجاز برخی دفاتر از جمله مشکلات هستند»، خاطرنشان کرد: باید سیستم‌ها به روزرسانی شوند تا این مشکلات رفع شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.