×

فعالیت 149 دفتر خدمات قضایی در کشور

فعالیت 149 دفتر خدمات قضایی در کشور

رییس کانون دفاتر خدمات قوه قضاییه از فعالیت 149 دفتر خدمات قوه قضاییه در کشور خبر داد

فعالیت-149-دفتر-خدمات-قضایی-در-کشور وکیل 

رییس کانون دفاتر خدمات قوه قضاییه از فعالیت 149 دفتر خدمات قوه قضاییه در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا دشتی‌اردکانی در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه، با اشاره به فعالیت 149 دفتر خدمات قضایی، تصریح کرد: از این تعداد 59 دفتر خدمات در تهران فعالیت می‌کنند و به زودی تعداد این دفاتر به 600 دفتر افزایش پیدا می‌کند.
وی در خصوص راه‌اندازی دفاتر خدمات قوه قضاییه، اظهار کرد: پیش از افتتاح این دفاتر مردم برای مراجعه به مجتمع‌های قضایی به منظور تسلیم دادخواست‌های خود با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند که با راه‌اندازی این کانون‌ها از سال 1393 مردم به راحتی با مراجعه به این دفاتر دادخواست‌های خود را تنظیم و ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه میانگین زمان ثبت و ارسال دادخواست قضایی در این دفاتر 2 روز و سه ساعت است، عنوان کرد: در بین استان‌های کشور سیستان و بلوچستان با یک روز و 18 ساعت کمترین زمان و گلستان با سه روز و 7 ساعت بیشترین زمان ثبت و ارسال را به خود اختصاص داده‌اند.

دشتی‌اردکانی با اعلام اینکه متوسط تعداد ثبت دادخواست در دفاتر قضایی کشور 390 مورد است، خاطرنشان کرد: همچنین متوسط تعداد برگشتی دادخواست‌ها حدود 6 درصد بوده است. نظارت بر کانون‌ها و دفاتر استانی، تدوین و تنظیم گزارش عملکرد کانون‌ها، تدوین برنامه آموزشی برای مدیران دفاتر، بازرسی دوره‌ای از دفاتر، پیشنهاد توسعه کمی و کیفی دفاتر به اداره‌کل و انجام امور صنفی از جمله وظایف کانون دفاتر خدمات قضایی است.

رئیس کانون دفاتر خدمات قوه قضاییه ادامه داد: راه‌اندازی دادخواست‌های تجدیدنظر در دفاتر استان‌ها و راه‌اندازی دادخواست‌ها و واخواهی دادرسی کیفری در دفاتر نیز از طرح‌های در دست اقدام این کانون است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.