×

دیواری که باآوار بر سر صاحبش بنا شد

دیواری که باآوار بر سر صاحبش بنا شد

دستان «رضوان - ع» به دلیل سهل‌انگاری در تخلیه غیراصولی مقداری ماسه‌ در مقابل خانه، ناخواسته به خون یک سرپرست خانواده آلوده شد

دیواری-که-باآوار-بر-سر-صاحبش-بنا-شد وکیل 

دستان «رضوان - ع» به دلیل سهل‌انگاری در تخلیه غیراصولی مقداری ماسه‌ در مقابل خانه، ناخواسته به خون یک سرپرست خانواده آلوده شد.

 طبق استعلام به عمل آمده از سوی گروه تحقیق ستاد دیه، یک روستا روی نامش قسم می‌خورند و هیچ برنامه فرهنگی نیست که در مسجد یا در فضای عمومی روستا برگزار شود اما «حاج رضوان» یک گوشه کار را نگرفته باشد. همین شخصیتی که علاوه بر اقدامات تبلیغی برای عموم ساکنان آن روستا، آموزش قرآن و احکام دانش‌آموزان این روستای 30 خانواری را هم بر عهده داشته بر حسب یک سهل‌انگاری هم اکنون در زندان به سر می‌برد.

همه ماجرا  از این قرار بوده که حاج ‌‍رضوان به دلیل فروریختن بخشی از دیوار حیاط خود که بر اثر بارنگی اسفند ماه سال 94  فرو ریخته بود، تصمیم می‌گیرد با مقداری ماسه و سیمان اقدام به آجرچینی کند، اما دریغ از اینکه اقدام غیراصولی او در این کار چه عاقبت تلخی برای خودش و البته یک خانواده 5 نفره به دنبال خواهد داشت که به دنبال این واقعه عزیزشان را برای همیشه از دست می‌دهند.

این مددجوی 60 ساله در تشریح ماجرا می‌گوید «مشکل دیوار نشست کرده با همیاری عیال و بچه‌ها به پایان رسید. حتی با شلنگ روی دیوار بالا رفته آب گرفتم تا کاملا سیمان به خورد آجر رود. شلنگ را هم جمع کردیم و مقدار ماسه باقیمانده را به دلیل کم بودن میزان آن به عقلمان هم نرسید که از کوچه جمع کنیم. به هوای اینکه کار تمام شده ابزار کار را برداشتیم و داخل خانه شدیم. همین که دراز کشیده و نکشیده بودیم تا قدری خستگی در کنیم، ناگهان با  قطع شدن یک باره صدای گوشخراش موتور سیکلت «زهیر» که به دلیل مشکل همیشگی اگزوزش در روستا معروف و مشهور بود همراه شدیم. بعد هم با داد و بی‌داد اهالی روستا وقتی بیرون آمدیم متوجه شدیم به دلیل تاریکی هوا و سرعت بالای موتورسوار این مانع کوچک سیمان باقیمانده از کار ما چه حادثه‌ بزرگی که نیافریده!

در این اتفاق «زهیر» که نسبت خانوادگی دوری هم با حاج رضوان دارد به دلیل ضربه مغزی بعد از چند روز از وقوع حادثه در یکی از بیمارستان‌های استان‌های شمالی کشور جان خود را از دست داده و طبق حکم بدوی مرجع رسیدگی‌کننده به این اتفاق و شکواییه صورت گرفته از جانب اولیاءدم،  هر چند حاج رضوان ابتدا مقصر اصلی حادثه شناخته می‌شود، اما در ادامه فرآیند قضایی طبق نظر گروه کارشناسان، این معتمد محلی و عائله‌مند به 50 درصد دیه کامل یک مرد مسلمان محکوم می‌شود، البته بابت همین دیه نصف شده نیز این محبوس واجد شرایط کمک  که استطاعت مالی مناسبی هم برای پرداخت تمامی مبلغ محکوم‌به را تا کنون نداشته بابت باقیمانده 32 میلیون تومانی بدهی خود از ابتدای سال 95 در حبس بسر می‌برد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.