×

وجود قاضی زن در استیفای حقوق زن بسیار موثر است

وجود قاضی زن در استیفای حقوق زن بسیار موثر است

یکی از نوآوری‌های قانون جدید خانواده وجود یک قاضی مشاور زن در دادگاه خانواده است که می ‌تواند در استیفای حقوق زن بسیار موثر باشد

وجود-قاضی-زن-در-استیفای-حقوق-زن-بسیار-موثر-است

یکی از نوآوری‌های قانون جدید خانواده وجود یک قاضی مشاور زن در دادگاه خانواده است که می ‌تواند در استیفای حقوق زن بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه عدالت، یازدهمین نشست علمی با موضوع «حقوق زنان » در پرتو نظریات آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور اساتید و دانشجویان و با سخنرانی حسن حمیدیان، حجت الاسلام و المسلمین دهقانی نیا و حجت الاسلام و المسلمین وحدانی نیا برگزار شد.

حسن حمیدیان از اساتید دانشگاه در این نشست با بیان این‌که تنها جایی که قلم می‌ایستد و نمی‌گذارد کاملا حقوقی صحبت کرد حقوق خانواده و حقوق زنان است، گفت: این موضوع را باید به همراه اخلاق دنبال کرد، منظور ما از حقوق خانواده ،فضای عاطفی خانواده است.

وی افزود:‌ مطالعات متعدد آسیب‌شناسی نشان می‌دهد اگر نیاز فرزندان در خانه تامین شود نیاز به مبارزه با حرائم در بیرون خانه نیستیم، هویت فرزندان در خانه تشکیل می‌شود، خانواده نهادی هنجار پذیر و هنجارفرست است، عملکرد بیرونی ما ترجمه‌ای از عملکرد درونی ماست.

این مدرس دانشگاه با اشاره به نوآوری‌های قانون جدید خانواده گفت: این نوآوری‌ها از برکات افکار آیت‌الله هاشمی شاهرودی است، یکی از نوآوری‌ها در این قانون وجود یک قاضی مشاور زن در دادگاه خانواده است که بسیار موثر است.

وی افزود: وجود قاضی زن در استیفای حقوق زن بسیار موثر است، در اینجا قانونگذار در حمایت از حقوق زنان در سه مورد ثبت ازدواج موقت را الزامی دانسته است.

وی افزود: این قانون قانونی است که 5 سال به خاطر 2 یا 3 مورد درباره ازدواج مجدد و سقف مهریه سرگردان بوده، در مورد سقف مهریه، من انتقاداتی را داشتم که قانونگذار نمی‌تواند اراده افراد را محدود کند، در آخر هم سقف مهریه تا 110 عدد شامل ضمانت اجرا و بیشتر در صورت ملائت مورد نظر قرار گرفت. زمانی زن حلقه دست خود را میفروخت تا هزینه دادرسی را بدهد ولی در این قانون مشکل هزینه دادرسی برای زنان برطرف شده است.
حمیدیان در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نکاح موقت، شرط ضمن عقد، طرح طلاق توافقی، ادامه حقوق زن بعد از مرگ همسر، قانون حمایت از خانواده برای ازدواج مجدد و کسب رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد همه از جمله حقوقی است که برای زنان در قانون اساسی کشورمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.