×

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران-اسکودا

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران-اسکودا

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران-اسکودا

صورتجلسه-شورای-اجرایی-اتحادیه-سراسری-کانونهای-وکلای-دادگستری-ایران-اسکودا وکیل 

بسمه تعالی
صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا )
مورخ 2/2/1389

پیرو دعوت اعضای محترم شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ، جلسه شورای اجرایی اتحادیه در تاریخ 2/2/1389 با حضور امضا کنندگان ذیل تشکیل و پس از طرح موضوعات مندرج در دستور کار ارسالی و تبادل نظر، موارد زیر به تصویب رسید:
جلسه در ساعت 9 صبح با تبریک سال نو توسط ریاست محترم اتحادیه آغاز و رسما شروع به کار کرد

دستور جلسه متمرکز بر برگزاری همایش آتی اتحادیه است که در تهران برگزار خواهد شد.گزارش امور به عرض شورای محترم رسید. موارد ذیل تصویب شد:

1-تقویت فعالیت های کمیسیونهای امور پارلمانی کانونها.
2-در مورد مدعوین همایش تهران پیشنهاد کانون محترم مرکز و سایر کانونها در این مورد مطرح و تصویب شد که کانون محترم مرکز نسبت به دعوت اشخاص به عنوان مدعو و سخنران اقدام خواهند فرمود.

بندهای دستور کار همایش به شرح زیر مطرح و به تصویب رسید:

بند 1 دستور همایش تهران: گزارش اقدامات انجام شده در راستای تصمیمات پیشین شورای محترم.
مکاتبه با مراجع مختلف در مورد قانون وکالت
متن 237 ماده ای منتشر شده در نشریه کانون فارس که قبلا برای مراجع ذی صلاح ارسال شده

بند 2 دستور همایش تهران: گزارش وضع موجود کانونها از جهت:
الف- دیوان عدالت اداری که سومین لایحه با موضوع درخواست تسریع رسیدگی به دادخواست کانونها تقدیم شده.
ب- قانونگذاری احتمالی : دو متن در حال حاضر وجود دارد که مشخصا منجر به نتیجه نشده .

بند 3 دستور همایش تهران: طرح برگزاری همایش وکالت در هزاره سوم ( که کانون محترم کرمانشاه نیز آن را پیشنهاد کرده کرده اما پیش از آن د رهیات مدیره کانون مرکز تصویب شده است).

طرح برگزاری همایش وکالت در هزاره سوم در اختیار نمایندگان محترم کانونها قرار گرفت توضیحاتی در مورد آن داده شد مبنی بر اینکه کانون محترم مرکز قبلا اجرای آن را تصویب کرده است و آنجه اینک مطرح است همیاری و همکاری سایر کانونها از طریق اتحادیه در برگزاری این همایش است. مقرر شد این موضوع در دستور همایش تهران قرار گیرد و کانونهای محترم با بررسی طرح در همایش اظهار نظر فرمایند.

بند 4 دستور همایش تهران: افزایش تعرفه های خدمات قضایی مندرج در ماده 3 قانون وصول برخی از هزینه تمبر تمدید پروانه از یکصد هزار ریال به دو میلیون ریال:
بررسی مقرر شد اتحادیه با توجه به مغایرت مورد با قانون اساسی واین که اقلام مختلف افزایش یافته همه مردم ایران را در اموری که مقدمه مطالبه حق از طریق دادگاه های قوه قضاییه است در عسر و حرج قرار خواهد د اد و با ادعاهایی که راجع به نرخ تورم نیز می شود تناسبی ندارد مراتب کتبا به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اعلام نماید و رونوشت این نامه را برای ریاست محترم قوه قضاییه، ریاست محترم جمهورٍ وزیر محترم داد گستری شورای محترم نگهبان و کمیسیون های اصل نود و امور قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
نتیجه مکاتبات در همایش تهران مطرح و عند الاقتضا در خصوص اقدامات بعدی اتخاذ تصمیم خواهد شد .

بند 5 دستور همایش تهران: قضاتی که در محل خدمت خود با پروانه 187 بلافاصله پس از بازنشستگی به وکالت می پردازند( موضع سرپرست امور وکلای 187 در این مورد، اعلامی کانون محترم اصفهان)
مساله اقدام برخی از قضات بازنشسته که از تشکیلات ماده 187 پروانه گرفته اند به اشتغال به وکالت در آخرین حوزه فعالیتشان و نیز الزام کانونها به دادن پروانه وکالت به کسانی که به لحاظ تخلف و ارتکاب جرم اخراج یا سلب صلاحیت شده اند از جانب دادگاه عالی انتظامی قضات در دستور همایش تهران قرار گرفت.

بند6 دستور همایش تهران: یکنواخت سازی روش انتقال فرزندان وکلا به محل اشتغال والدینشان پس از قبولی در آزمون و انتقال زوجین وکیل به تبع یکدیگر
موضوع بررسی و تصویب شد که در دستور کار همایش تهران قرار گیرد به نحوی که انتقال کارآموزان و وکلا را شامل شود ضمناً مقرر شد متن مصوبه ای در این خصوص پیشاپیش تهیه ودر همایش تهران مطرح شود .

بند 9 دستور همایش تهران: پیشنهاد جناب آقای جلیل زاده خویی در خصوص آزمون ورودی مطرح و مقرر شد همچون گذشته در جلسات شورای اجرایی که قبل از آزمون برگزار می شود مطرح شود.

بند 7 دستور همایش تهران: پیشنهاد کانون محترم گلستان در خصوص تشکیل کمیسیون امور پارلمانی در اتحادیه:
ایجاد کمیسیون امور پارلمانی در اتحادیه به منظور هماهنگ کردن اقدامات کمیسیون های پارلمانی کانون ها مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
هیات رئیسه می تواند برای تشکیل این کمیسیون از نیروهای موثر و علاقه مند استفاده کند .

بند 8 دستور همایش تهران: اختصاص یک اطاق به اتحادیه و تجهیز آن با حضور نماینده اتحادیه در کانون فارس ( پیشنهاد کانون فارس)
توصیه می شود کانونهای محترم چنانچه تا کنون محلی را به اتحادیه تخصیص نداده اند حتی المقدور نسبت به این امر اقدام نمایند.

بند 9دستور همایش تهران: تدوین آیین نامه یا اساسنامه موسسات حقوقی و راه های تشویق وکلا برای تاسیس موسسات حقوقی:
مقرر شد اتحادیه نسبت به بررسی راهکارهای این امر و اعلام نتیجه به کانونها جهت ابلاغ به اعضای هر کانون اقدام کند.
ضمنا با توجه به سابقه امر مقرر شد تهیه اساسنامه واحد برای تاسیس موسسات حقوقی که از طرف کانون محترم اصفهان تهیه و برای اظهار نظر در اختیار کانونها قرار گرفته بود پی گیری و پس از وصول نظر کانونها – و در صورت عدم وصول پاسخ بدون موارد دیگر- در شورای اجرایی مطرح شود. در این مورد هیات رییسه اتحادیه هماهنگی لازم را بعمل خواهد آورد.

بند 10 دستور همایش تهران: پیشنهاد کانون محترم آذربایجان شرقی در مورد اعطای پروانه وکالت به کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند :
به منظور احتراز از اشکالات ناشی از استمرار وضع معلق این دسته از افراد، موضوع مطرح و مقرر شد در دستور همایش تهران قرار گیرد.

بند 11 دستور همایش تهران : در نهایت شورای اجرایی هیات رییسه را مجاز کرد تا زمان تنظیم دستور کار همایش تهران و ارسال آن جهت کانونها ، چنانچه موردی پیش آید یا به نظر برسد در دستور درج شود.

جلسه در ساعت 15 روز جاری با امضای ذیل صورتجلسه به پایان رسید.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.