×

برخورد با اراذل و مواد فروشان خرد مهمترین خواست مردم

برخورد با اراذل و مواد فروشان خرد مهمترین خواست مردم

برخورد با اراذل و مواد فروشان خرد مهمترین خواست مردم

برخورد-با-اراذل-و-مواد-فروشان-خرد-مهمترین-خواست-مردم

فرمانده انتظامی تهران خبرداد: آغاز9طرح انتظامی بزودی درتهران
اجرای طرح امنیت اخلاقی با رویکرد جدید درپایتخت
برخوردبا اراذل وموادفروشان خرد مهمترین خواست مردم    

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه برخورد با اراذل و اوباش، مواد فروشان خرد و معتادان پرخطر همچنین مزاحمین نوامیس از جمله درخواست‌های مردم از پلیس است در رابطه با اجرای طرح امنیت اخلاقی اظهار کرد: این طرح در یک وقت مقتضی با رویکردی جدید اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار ساجدی‌نیا روز سه‌شنبه در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) در رابطه با بحث اجرای امنیت اخلاقی توسط پلیس اظهار کرد: ستاد عفاف و حجاب در دولت تشکیل شده و پلیس هم بر اساس وظیفه ذاتی خود طرح‌هایش را در این رابطه آماده کرده که در یک وقت مقتضی با رویکردی جدید اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در نظر داریم با کمک مردم امنیت را در سطح شهر حاکم کنیم به طوری که در تمام طرح‌های پلیس مشارکت مردمی مدنظر قرار گرفته است و پلیس تا زمانی که مردم راضی شوند طرح‌هایش را ادامه می‌دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: اجرای طرح امنیت اخلاقی تنها مربوط به پلیس نیست بلکه هماهنگی کلیه مجموعه‌ها و سیستم‌های دولتی را می‌طلبد.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در رویکرد جدید پلیس گشت ارشاد در معابر شهر حضور خواهد داشت اظهار کرد: گشت ارشاد به مفهوم قبلی که در ذهنتان است نخواهد بود. شاید گشت‌های پلیس حضور داشته باشند تا تذکراتی را به افراد بدهند اما این موضوع با رویکردی که در گذشته بوده نیست.

به گفته سردار ساجدی‌نیا طرح امنیت اخلاقی تنها مربوط به برخورد با بدحجابی نیست بلکه برخورد با مزاحمان نوامیس،‌ برقراری امنیت در پارک‌ها و غیره هم جزو این طرح است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه تمام طرح‌های پلیس به صورت همزمان اجرا خواهد شد، تاکید کرد: در رابطه با امنیت پارک‌ها پلیس طرحی را در نظر دارد که بر اساس آن حضور ماموران پلیس در پارک‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درصد اندکی از افراد هستند که فکر می‌کنند باید با جامعه فرق داشته باشند که باید برای آنها فکری کرد که در این راستا منتظر ابلاغ طرح عفاف و حجاب هستیم و پس از آن طرح امنیت اخلاقی را اجرا می‌کنیم که بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این طرح تا پیش از فصل تابستان آغاز شود.

وی تصریح کرد: مشکل ما در حوزه پلیس، بحث سرقت و اراذل و اوباش است.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به اینکه مگر اراذل و اوباشی که قبلا با آنها برخورد شده بود مجددا بازگشته‌اند؟ اظهار کرد: اراذل و اوباشی که با آنها برخورد شده است برنگشته و این افراد توبه کرده و دیگر اقدامی را انجام نمی‌دهند. در گزارشات مردمی هم اکثر افراد که از سوی مردم اراذل و اوباش اطلاق می‌شوند در اصل اراذل و اوباش نیستند اما باعث مزاحمت برای مردم شده‌اند که با آنها برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در مجموع همیشه افراد بزهکاری در جامعه وجود دارند و اقدام به مزاحمت می‌کنند که پلیس با آنها برخورد می‌کند.

وی در رابطه با نقاط جرم‌خیز هم گفت: وضعیت نسبت به گذشته مناسب‌تر شده و تنها در برخی از نقاط شاهد ناهنجاری‌های به صورت موردی هستیم؛ اما در مجموع ملاک پلیس در اجرای برنامه‌های خود اولویت‌هایی است که از سوی مردم اعلام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با درخواست‌های مردمی از پلیس هم گفت: طبق بررسی انجام شده از 15 اسفند ماه در نقاط مختلف پایتخت مشخص شد که مهمترین خواسته مردم از پلیس بحث برخورد با اراذل و اوباش است به طوری که مردم انتظار دارند با افراد گردنکش به شدت برخورد شود که این موضوع اجرا خواهد شد.

وی برخورد با مواد فروشان خرد و معتادان پرخطر را دومین خواسته مردمی از پلیس عنوان کرد و افزود: در این راستا طرحی از سوی پلیس تهیه شده که در یک فرصت مناسب با مواد فروشان خرد و معتادان پرخطر و تابلو برخورد خواهد شد.

به گفته سردار ساجدی‌نیا برخورد با مزاحمان نوامیس، خواسته دیگر مردم از پلیس بود که بر اساس آن برخورد با این افراد در سطح معابر و پارک‌ها در دستورکار قرار گرفته است که این طرح با هماهنگی مراجع قضایی عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های صورت گرفته طی روزهای آتی معتادان پرخطر از سطح معابر جمع‌آوری می‌شوند اضافه کرد: متاسفانه ساز و کار مناسبی در مرحله قبلی جمع‌آوری معتادان در نظر گرفته نشده بود، به طوری که نتوانستند بیش از 250 نفر را تحت پوشش قرار دهند اما با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر ظرفیت اردوگاه ترک اعتیاد شفق به یکهزار و 500 نفر رسیده است، هرچند نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها در این راستا هستیم چون پلیس به تنهایی متولی این موضوع نیست و تنها با خواست مردمی در این رابطه وارد می‌شود.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت اخذ مجوز برای اردوگاه کار درمانی زنان هم اظهار کرد: اطلاعی در این رابطه ندارم اما با توجه به اینکه تعداد زنان معتاد اندک است در حال حاضر موسساتی که در این رابطه هستند جوابگوست.

وی در رابطه با اقدامات پلیس در حوزه سرقت هم گفت: از اوایل سال تا کنون اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته به طوریکه پلیس آگاهی تهران چند باند را در این زمینه متلاشی کرده است. این در حالیست که در این مدت میزان کشفیات سرقت در پایتخت 40 درصد افزایش و میزان دستگیری‌ سارقان نیز 48 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه درماه‌های آتی در رابطه با مقابله با سرقت وضعیت بهتری را در پایتخت شاهد خواهیم بود خاطرنشان کرد: موضوع آموزش هم مدنظر قرار گرفته تا با ارائه آموزش به مردم از وقوع سرقت پیشگیری شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: البته برخی از موضوعات از سوی خودروسازان هم باید رعایت شود به طور مثال نبود قفل ایمنی و یا لوازم مناسب و امنیتی موجب شده است که برخی از خودروها دسترسی راحتی برای سارقان داشته باشند که این موضوع منجر به افزایش سرقت شده است در حالی که اگر اصلاحاتی در این رابطه صورت گیرد وقوع سرقت‌ها کاهش می یابد که در این راستا باید جلسه‌ای با خودروسازان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار ساجدی‌نیا در ادامه به موضوع CD‌ فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از تهیه کنندگان و غیره از بنده خواسته‌اند که با افرادی که به صورت نادرست اقدام به فروش فیلم می‌کنند برخورد شود. همچنین باید با سی‌دی‌های غیرمجاز که در سطح شهر به فروش می‌رسد برخورد شود که طی چند روز آینده برخورد سختی با این افراد به خصوص کسانی که اقدام به تکثیر این نوع CDها می‌کنند خواهد شد.

وی اعلام کرد: مردم پایتخت از همین امروز در رابطه با موضوعاتی همچون اراذل و اوباش، معتادان پرخطر و مواد فروشان می‌توانند با فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند و همکاران ما هم اطلاعات آنها را ثبت کرده و قطعا پس از انجام تحقیقات با این موضوعات برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه ارایه برنامه‌های پلیس پایتخت طی سال جاری اظهار کرد: در مرحله اول بهبود سیستم خدمات‌رسانی مدنظر قرار گرفته که در این راستا در حوزه پلیس 110 که بیشترین حوزه خدمات‌رسانی به مردم است میانگین حضور ماموران پلیس در سر صحنه جرم 20 تا 22 دقیقه است که در نظر داریم میانگین زمان حضور پلیس را به حدود 10 دقیقه و یا کمتر از آن برسانیم.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای احساس امنیت در بین مردم تهران، رفتار مناسب و ایده‌آل با شهروندان همچنین افزایش سرعت خدمت‌رسانی در دستورکار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با طرح انضباط اجتماعی که پیش از این در تهران اجرا می‌شد هم گفت: هر طرحی زمان خاص خود را دارد و باید در اجرای طرح‌ها نیروی انسانی را نیز در نظر گرفت اما در مجموع در بحث انضباط اجتماعی خصوصا راهور معتقدم که باید کار فرهنگی صورت گیرد چون این موضوع بهترین انضباط اجتماعی است. البته نقاطی که در آنها مشکل انضباطی وجود دارد در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اقدامات پلیس در رابطه با شرکت‌های هرمی اظهار کرد:‌ پلیس در این رابطه برنامه‌ای دارد و این شرکت‌ها را مورد شناسایی قرار داده که با آنها برخورد خواهد شد.

وی درباره جمع‌آوری ماهواره‌ها هم گفت این موضوع با حکم قضایی همچون گذشته انجام می‌شود و طرح جدیدی در این رابطه وجود ندارد در مجموع موضوع جمع‌آوری ماهواره‌ها در حاشیه کار پلیس است.

سردار ساجدی‌نیا در رابطه با تمهیدات پلیس برای روز کارگر هم گفت: ما روز کارگر را به همه کارگران عزیز تبریک می‌گوییم و پلیس تهران در این راستا برنامه خاصی ندارد و همانگونه که در هفته پلیس کارگران زحمتکش در مراسم‌های روز پلیس شرکت کردند ما نیز در برنامه‌های آنها شرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه از اجرای دو طرح در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و در این رابطه گفت: ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده از جمله طرح‌های پلیس در این حوزه است که بر اساس آن تمام خودروها موظفند پشت گذرگاه‌های عابر پیاده توقف کنند که در این صورت میزان ترافیک 30 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح تابلوها و بیلبوردها از دیگر اقداماتی است که در دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد چون برخی از این تابلوها در حال حاضر بدون کاربرد هستند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.