×

مولاوردی اشتغال زنان در صنایع دانش بنیان به تحقق اهداف اقتصادی کمک می کند

مولاوردی اشتغال زنان در صنایع دانش بنیان به تحقق اهداف اقتصادی کمک می کند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اشتغال زنان و فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی در صنایع دانش بنیان و واحدهای وابسته به آن را در تحقق اهداف اقتصادی دولت موثر و مهم دانست

مولاوردی-اشتغال-زنان-در-صنایع-دانش-بنیان-به-تحقق-اهداف-اقتصادی-کمک-می-کند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اشتغال زنان و فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی در صنایع دانش بنیان و واحدهای وابسته به آن را در تحقق اهداف اقتصادی دولت موثر و مهم دانست.

 شهیدخت مولاوردی روز دوشنبه در بازدید از یک واحد طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی در تبریز، افزود: با توجه به حضور خیل انبوه بانوان در دانشگاه ها و تحصیل در رشته های مختلف می توان از این ظرفیت بسیار وسیع برای دست یابی به اهداف اقتصادی دولت و نیز دست یابی به اشتغال جوانان به نحو شایسته ای بهره جست.

وی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به وضعیت سریع رشد علم و تکنولوژی، باید متناسب با شرایط جهانی برای عرصه های اقتصادی برنامه ریزی کنیم و دولت تدبیر و امید در این راستا تلاش های خود شروع کرده است.

مولاوردی، حضور صنایع دانش بنیان و فناورانه ایران در عرصه های جهانی را ضروری دانست و ادامه داد: دولت از چنین واحدهایی که برای توسعه صادرات علم و فناوری تلاش کنند، حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، شرکت مورد بازدید خانم مولاوروی در زمینه طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی پارلار به عنوان یکی از واحدهای مهندسی الکترونیک با بهره مندی از متخصصان و استادان دانشگاه های تبریز از سال 1380 فعالیت خود را در قالب واحدهای تحقیق و توسعه، تولید، صنایع، تست و کنترل کیفیت آغاز کرد.

محصولات این واحد صنعتی شامل سیستم نمایشگر و کنترلر لوازم خانگی از جمله یخچال، فریزر، هود آشپزخانه، اجاق گاز، ماشین لباسشوئی، کولرهای آبی و همچنین پنل داشبورد تراکتور می باشد.

هم اکنون در این واحد تولدی تعداد 201 نفر از تحصیل کردگان رشته های فنی و مهندسی مشغول به کار هستند که 70 درصد آنها دارای مدرک کارشناسی و 10 درصد کارشناسی ارشد می باشند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.