×

چاپ و توزیع کتابچه اصول حقوقی و مجازات های انتخابات

چاپ و توزیع کتابچه اصول حقوقی و مجازات های انتخابات

به منظور پیشگیری و کاهش جرایم انتخاباتی، کتابچه اصول حقوقی و مجازات‌های انتخابات در استان گلستان چاپ و توزیع شد

چاپ-و-توزیع-کتابچه-اصول-حقوقی-و-مجازات-های-انتخابات وکیل 

به منظور پیشگیری و کاهش جرایم انتخاباتی، کتابچه اصول حقوقی و مجازات‌های انتخابات در استان گلستان چاپ و توزیع شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، به منظور پیشگیری و کاهش جرایم انتخاباتی، کتابچه اصول حقوقی و مجازات‌های انتخابات در استان گلستان چاپ و توزیع شد.

مقررات تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا در این کتابچه نوشته شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این کتابچه در اختیار کاندیدا‌ها و مسئولان ستادهای انتخاباتی آن‌ها، قرار داده شده است.

هاشمیان با بیان این که تا کنون پرونده 37 تخلف انتخاباتی به دادسراهای استان ارجاع شده است، تصریح کرد: تبلیغات زودهنگام، تخریب رقبا و فعالیت انتخاباتی در ساعت اداری بیشترین موضوع این پرونده هاست.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در دادگستری‌های سراسر استان شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده است و این پرونده‌ها با قید فوریت و به سرعت رسیدگی می‌شود.

هاشمیان بار دیگر از نامزدهای انتخاباتی خواست به عنوان کسانی که قرار است در شوراهای شهر و روستا برای مردم قانونگذاری کنند، خودشان نیز در گام نخست به قانون پایبند باشند.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان از تشکیل تیم‌های بازرسی در همه حوزه‌های قضایی استان نیز خبر داد و گفت: این تیم‌ها علاوه بر نظارت بر تبلیغات نامزد‌ها و هواداران آن‌ها در سطح شهر‌ها و روستا‌ها، فضای مجازی را نیز رصد می‌کنند.

هاشمیان از کاندیدا‌ها و مسئولان ستاد‌های انتخاباتی آنان خواست در استقرار ستاد‌های انتخاباتی خود، فاصله طولی با ستادهای رقبا را نیز در نظر بگیرند و فضای تبلیغات و هواداران شان را کنترل کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال نیز همچون انتخابات سال گذشته، شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای در فضایی کاملا امن، آرام و سالم باشیم.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.