×

مخارج نگهداری هر زندانی با هزینه آموزش 9 دانش آموز برابر است

مخارج نگهداری هر زندانی با هزینه آموزش 9 دانش آموز برابر است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت افتادن هر فرد به زندان خسارت‌های سنگینی در بردارد، به طوری که هزینه نگهداری هر زندانی با آموزش 9 دانش آموز برابر است

مخارج-نگهداری-هر-زندانی-با-هزینه-آموزش-9-دانش-آموز-برابر-است وکیل 

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: افتادن هر فرد به زندان خسارت‌های سنگینی در بردارد، به طوری که هزینه نگهداری هر زندانی با آموزش 9 دانش آموز برابر است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه، نهمین جشن گلریزان «ماه عاشقی» ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان با حضور مسئولان قضایی و انتظامی استانی، نمایندگان مجلس و جمعی از خیرین کرمانی در محل استانداری کرمان برگزار شد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان کرمان با تقدیر از همیاری خیرین ستانی در برگزاری با شکوه هر شب یک جشن گلریزان گفت: این اقدامات نوع دوستانه در کشور ما بی‌نظیر است، مراسمی که با حمایت همه نهادها برگزار و حمایت و مشارکت مردم نوع دوست اعتبار پیدا می‌کند. مراسمی که هر شب دستگیر جمعی از هموطنان و هم استانی‌هایی می‌شود که ناخواسته و بدون سوء‌نیت مجرمانه روانه زندان شده‌اند.

وی افزود: برگزاری جشن گلریزان «ماه عاشقی» که به نوعی یک جشن گلریزان تلویزیونی است تا به امروز از زندانیان و خانواده‌های بسیاری در دیار کریمان حمایت کرده و برگه آزادی عزیزان آن‌ها برای این دسته از محبوسان به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه جمعیت کیفری وضعیت مطلوبی ندارد، یادآور شد: افتادن هر فرد به زندان علی‌‍رغم اینکه خانواده‌ها را از حضور سرپرست یا یک عضو در خانه محروم می‌کند، برای نگهداری از آن‌ها نیز هزینه‌های زیادی را به نظام تحمیل می‌کند، به طوری که هزینه نگهداری هر زندانی برابر است با آموزش 9 دانش‌آموز و این بالتبع تاثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی دارد.

رمضان امیری مدیرکل زندان‌های استان کرمان هم با اشاره به تلاش ستاد دیه در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها گفت: برای آزادی 36 محکوم جرائم غیرعمد شهرستان های ارزوییه، بافت و رابر 200 میلیون تومان نیاز است که امیدواریم این اعتبار از محل همین جشن‌های گلریزان مردمی تامین شده و بسیاری از این مددجویان آبرومند و دردمند تا پیش از عید سعید فطر به جمع خانواده‌های خود بازگردند.

در ادامه حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ابتدا طی سخنانی گفت: در ماه رمضان آثار لطف و رحمت الهی بیش از ایام دیگر سال نمود و ظهور دارد که در برابر این برکات ماندگارترین و مهم‌ترین مساله توجه به تقوای الهی است. ماه رمضان ماه خداست و خداوند عنایت خاصی نسبت به این ماه دارد؛ لذا شایسته است به بهترین نحو از این ماه پر از عظمت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از نخستین هدیه‌های این ماه به مهمانان الهی برکت است، یادآور شد: این ماه در پیشگاه خداوند برترین ماه‌هاست و در آن درهای رحمت خداوند به روی همگان باز است و بر تمامی افراد یک جامعه اسلامی واجب است شأن این ماه را به کمال رعایت کنند و در این بهره‌مندی چه امری با ارزش‌تر از حمایت و دستگیری از نیازمندان جامعه و بخشش برای نیل به رهایی که همواره در متون دینی به آن سفارش شده است.

علیمرادی اظهار کرد: رمضان ماه بخشش و پاک شدن گناه تمام بندگان خدا به بهانه‌های مختلف است؛ چرا که این ماه تمرین صبر و تمرکز بر مقاومت، تقویت اراده و ایستادگی در برابر خواسته‌های کم‌اثر و نفسانی است.

بر اساس این گزارش، مسئولین انجمن ابری‌های کرمان در شهرستان‌های ارزوییه، بافت و رابر با اختصاص مبلغی معادل 150میلیون تومان، بیش‌ترین کمک ریالی را در این آیین سنتی به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاددیه اهدا کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.