×

الکترونیکی شدن همه امور و حذف بحث نظارت و بازرسی فیزیکی از دفاتر اسنادرسمی

الکترونیکی شدن همه امور و حذف بحث نظارت و بازرسی فیزیکی از دفاتر اسنادرسمی

رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در گفت و گو با تسنیم الکترونیکی شدن همه امور و حذف بحث نظارت و بازرسی فیزیکی از دفاتر اسنادرسمی

الکترونیکی-شدن-همه-امور-و-حذف-بحث-نظارت-و-بازرسی-فیزیکی-از-دفاتر-اسنادرسمی وکیل 

رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در گفت و گو با تسنیم: الکترونیکی شدن همه امور و حذف بحث نظارت و بازرسی فیزیکی از دفاتر اسنادرسمی
 
خبرگزاری تسنیم: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور گفت: در صورت تحقق کامل اهداف و الکترونیکی شدن همه امور، بحث نظارت و بازرسی فیزیکی از دفاتر اسنادرسمی حذف خواهد شد.
 
احمد تویسرکانی ، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  اظهار داشت : همه در حوزه ثبت در شفاف سازی حقوق مالکیت ها و نقل و انتقال های رسمی املاک قدم های جدی برداشته اند که طرح کاداستر در این رابطه بستر بسیار مطمئن و ضروری در حوزه مالکیت املاک بود و ساماندهی بانک جامع املاک هم به عنوان اصلاح بستر املاک محقق شده و اقداماتی در جهت تسریع نقل و انتقال املاک محقق شده است.
 
وی افزود: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بنا بر این است که با حداکثر امکانات ، خدمات حضوری را به غیر حضوری تبدیل کنیم در واقع هدف ما این است که مراجعات مردم کمتر شده و در محیطی مجازی کار و خدمات خود را ارائه دهیم . در این میان باید از فناوری استفاده کنیم که یکی از اقدامات ما ضرورت برای تبادل اطلاعات مطمئن و قانونی است که امضای الکترونیکی یکی از ابزارهای تبادل اطلاعات است .
 
معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور اظهار داشت: امضای الکترونیکی به موجب قانون یکی از ابزار قانونی برای تائید اسناد است که در این جهت باید مجموعه مبادله کاغذی و سنتی تبدیل به اسناد الکترونیکی شود که در این راستا اقدامات مفیدی صورت گرفته است .
 
تویسرکانی گفت: امیدواریم تا آخر اردیبهشت اقدام الکترونیکی شدن امضاء در سامانه افتتاح شده و سازمان ثبت به شکل عملی و کاربردی این اقدام را انجام دهد . در این  ماه افتتاح 7 سامانه تبدیل فرایند خدمات سنتی به خدمات الکترونیکی صورت خواهد گرفت .
 
وی افزود: در صورت تحقق کامل اهداف و الکترونیکی شدن همه امور، بحث نظارت و بازرسی فیزیکی از دفاتر اسنادرسمی حذف خواهد شد و با روند انجام امور به صورت الکترونیکی، هم اعتماد مردم به دفاتر اسنادرسمی افزایش می یابد و هم سرعت و دقت کار در این دفاتر بیشتر از گذشته می شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.