×

همه از جوسازی علیه قاضی آسیب‌ می‌بینند

همه از جوسازی علیه قاضی آسیب‌ می‌بینند

همه از جوسازی علیه قاضی آسیب‌ می‌بینند

همه-از-جوسازی-علیه-قاضی-آسیب‌-می‌بینند وکیل 

آوایی در گفت‌وگو با ایسنا: همه از جوسازی علیه قاضی آسیب‌ می‌بینند دستگاه‌ها اجازه دهند قوه قضاییه کار قضایی کند امیدوارم گوش شنوایی برای سخنان رهبری باشد

رییس کل دادگستری استان تهران درباره‌ بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قضایی مبنی بر لزوم حمایت سایر دستگاه‌ها از قوه قضاییه، گفت: بهترین کمکی که دستگاه‌های دیگر می‌توانند به دستگاه قضایی بکنند این است که اجازه دهند این دستگاه کار قضایی کند و قضات، حقوقی تصمیم بگیرند و به مسائل، حقوقی نگاه کنند.

سیدعلیرضا آوایی، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،

همچنین اظهار کرد: اگر احیانا رای غلط و ناحقی صادر شود قانون مرجعی را برای بررسی مجدد پیش‌بینی کرده است و اگر احیانا قاضی اشتباه یا تخلفی را انجام دهد به تخلف قاضی نیز رسیدگی می‌شود؛ بنابراین هر چه بقیه‌ی نهادها و کل حکومت کمک کنند قضات با آرامش تصمیم قضایی بگیرند، به صلاح همه‌ی کشور است و تمام کشور احساس امنیت خواهند کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران، درباره‌ی بخشی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری درباره خطرات احتمالی از ناحیه نفوذپذیری و جناحی شدن در دستگاه قضایی، گفت: این اقدامات احساس آرامش و شجاعت را از قضات می‌گیرد، اگر این اتفاق بیفتد، هیچ‌ کس امید ندارد این دستگاه در صورت وقوع جرم بتواند به آنان کمک کند.

آوایی تصریح کرد: وقتی فضا را برای قاضی به گونه‌ای کردیم که دلهره داشته باشد و جوسازی او را در بربگیرد، آسیب آن را همه می‌بینند؛ حتی آن‌هایی که جنجال ایجاد می‌کنند؛ چون برخی مواقع ممکن است آنها نیز به حکم عادلانه نیاز پیدا کنند، که خود آنان نیز در آن زمان از یک تصمیم عادلانه محروم خواهند شد.

وی افزود: در این شرایط ، یاسی بر مردم حاکم می‌شود که در نتیجه آن هر کس فکر می‌کند خودش باید حقش را بگیرد و قانون، نظم، عدالت و احساس آرامش در جامعه تدریجی و به طور کامل از بین خواهد رفت.

رییس کل دادگستری استان تهران، تصریح کرد: رهبر انقلاب بر روی نکات بسیار کلیدی و اساسی دست گذاشتند که امیدوارم گوش شنوایی باشد و همه گوش بدهند و قضات، مسوولان و مردم توجه کنند. نکاتی که ایشان مطرح کردند انصافا نکاتی است که اگر رعایت شود وضع جامعه‌ی ما از آنچه هست، متفاوت می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.