×

رئیس مرکز انفورماتیک فن‌آوری اطلاعات قوه قضائیه سخا بزرگترین سیستم الکترونیکی در سطح کشور است

رئیس مرکز انفورماتیک فن‌آوری اطلاعات قوه قضائیه سخا بزرگترین سیستم الکترونیکی در سطح کشور است

رئیس مرکز انفورماتیک فن‌آوری اطلاعات قوه قضائیه گفت سیستم سخا بزرگترین سیستم الکترونیکی در سطح کشور است که دو هدف مهم درگاه قضایی و دفاتر قضایی را در سیستم قضایی کشور برآورده می‌کند

رئیس-مرکز-انفورماتیک-فن‌آوری-اطلاعات-قوه-قضائیه-سخا-بزرگترین-سیستم-الکترونیکی-در-سطح-کشور-است

رئیس مرکز انفورماتیک فن‌آوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سیستم سخا بزرگترین سیستم الکترونیکی در سطح کشور است که دو هدف مهم درگاه قضایی و دفاتر قضایی را در سیستم قضایی کشور برآورده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، حجت‌الاسلام شهریاری در نشستی با رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان هرمزگان، اظهار کرد: قوه قضائیه توانسته است خارج از شبکه اینترنت سیستمی قوی و امن را در خصوص خدمات الکترونیکی قضایی تاسیس کند.

رئیس مرکز انفورماتیک فن آوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه در خصوص توسعه، تکمیل و به روز کردن بهره برداری از فن آوری اطلاعات در فرآیند دادرسی و خدمات ثبتی، قوه قضائیه توانست آیین نامه مربوطه را در این خصوص تنظیم و به صورت عملیاتی درآورد.

وی هدف از تاسیس این سیستم را شفاف سازی فرآیندهای دادرسی، کارآمدی نظام قضایی کشور، افزایش مشارکت مردم در عرصه خدمات و توسعه عدالت، افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضائیه و افزایش مقبولیت آن، مصون سازی حداکثری دفاتر قضایی از آسیب‌ها و تهدیدها و تطمیع های بیرونی، ارتقای سلامت اداری و قضایی از خطاها و فشارهای درونی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام شهریاری یکی از موفقیت‌های بزرگ سیستم قضایی را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در عرصه خدمات قضایی با رویکرد سه جانبه گرایی در خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: امیدواریم با کمک این سیستم در کاهش اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم در کلیه مراحل تحقیق و رسیدگی مدنی و جزایی و همچنین ارائه خدمات الکترونیک به مردم گامی موثر در خدمت رسانی به مردم برداشته باشیم.

وی با تاکید بر استفاده تمامی قضات از این سیستم تصریح کرد: ارتقا شغلی و ارزیابی از عملکرد قضات با این سیستم سنجیده می‌شود و هر رأی که وارد سیستم می‌شود مورد محاسبه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.