×

همیشه قاضی بمانید

همیشه قاضی بمانید

رییس دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد اعتماد مطلق به ضابطین محترم و پذیرفتن تمامی تقاضاهای آن‌ها بدون توجه کافی به اعتبار و اتقان مستندات ارائه شده، امنیت حقوقی و قضایی مردم را در معرض آسیب قرار خواهد داد و اعتماد جامعه را به تشکیلات قضایی و قضات مخدوش خواهد کرد

همیشه-قاضی-بمانید وکیل 

رییس دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: اعتماد مطلق به ضابطین محترم و پذیرفتن تمامی تقاضاهای آن‌ها بدون توجه کافی به اعتبار و اتقان مستندات ارائه شده، امنیت حقوقی و قضایی مردم را در معرض آسیب قرار خواهد داد و اعتماد جامعه را به تشکیلات قضایی و قضات مخدوش خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: به خانواده‌های محترم زندانیان حرمت بگذارید و آن‌ها را در مورد اتهامات عزیزانشان (با توجه به رعایت جمیع مصالح) توجیه کنید تا از ایجاد کدورت‌های ناحق و سوءظن‌های ناعادلانه جلوگیری شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلیرضا آوایی در بازدید از دادسرای ناحیه‌ 33 (دادسرای امنیت)، خطاب به قضات این دادسرا، اظهار کرد: به دلیل نوع پرونده‌هایی که به شما ارجاع می‌شود، گزارش‌هایی که مطالعه می‌کنید، تحقیقاتی که به عمل می‌آورید و مجالستی که با ضابطین محترم دارید، ممکن است به تدریج شخصیت قضایی شما تبدیل به یک شخصیت اطلاعاتی و امنیتی شود که در آن صورت قضاء و عدالت آسیب خواهد دید، بنابراین باید از شخصیت قضایی و حرفه‌ای خود مراقبت و صیانت کنید تا همیشه قاضی بمانید.

وی ادامه داد: تقابل غیرمنطقی با ضابطین و بی‌اعتنایی به نظرات کارشناسی مستدل آن‌ها، واجد آثار سوء بوده و به کشور و حقوق مردم آسیب جدی وارد خواهد کرد.

رییس دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: اعتماد مطلق به ضابطین محترم و پذیرفتن تمامی تقاضاهای آن‌ها بدون توجه کافی به اعتبار و اتقان مستندات ارائه شده، امنیت حقوقی و قضایی مردم را در معرض آسیب قرار خواهد داد و اعتماد جامعه را به تشکیلات قضایی و قضات مخدوش خواهد کرد.

آوایی ادامه داد: از جمله مسوولیت‌های بسیار دشواری که شما عزیزان دارید این است که با کمک موثر به استقرار امنیت باید همزمان رعایت حقوق شهروندی افراد را مدنظر قرار دهید و به خوبی می‌دانید که فدا کردن هر کدام برای دیگری خسارت به کشور وارد خواهد کرد.

وی گفت: هنر شما در این است که با اتخاذ روش‌های قانومند، عاقلانه، منصفانه و حکیمانه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنید تا ظلمی به کسی نشود و از سوی دیگر حقوق جامعه نیز در معرض آسیب قرار نگیرد. یقین داشته باشید که این موضوعات قابل جمع است، بنابراین نیاز مبرم به تدین و تشرع، تدبیر، سعه‌ صدر، واقع‌بینی و آینده‌نگری دارد.

آوایی گفت: سپردن اختیار کامل پرونده‌هایی که در اصل مسوولیت رسیدگی به آن‌ها به شما محول شده به ضابطین محترم و عدم ورود و نظارت کامل شما در تمامی مراحل‌، ممکن است امور را از سیر قانونی و قضایی خارج سازد و در این صورت به اعتبار و موقعیت نهادهای ذی‌ربط و تشکیلات قضایی آسیب جدی وارد خواهد شد و مسوولیت قانونی و شرعی این امر به عهده‌ قضات محترم دادسرا خواهد بود.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌های کم کردن مشکلات موجود، تشکیل کلاس‌های آموزشی است که بدین وسیله دانش حقوقی ضابطین ارتقاء داده شده و در نتیجه توقعاتشان از قضات هر روز منطبق‌تر با چارچوب‌های قانونی تنظیم می‌شود.

رییس دادگستری استان تهران گفت: تا‌ آنجا که مقدور و میسور است متهمین توجیه، قانع و متنبه شده تا مشمول مساعدت‌های قانونی قرار گرفته و در مدت زمان معقول و قابل قبولی به اجتماع بازگشته و به کشورشان خدمت کنند، بدیهی است افزایش جمعیت کیفری هرگز مطلوب ما نیست.

آوایی خاطرنشان کرد: صدور قرار بازداشت‌های موقت باید مستند، مستدل و منصفانه باشد و به مدت زمان طولانی نیز منجر نشود، بنابراین دقت کنید صدور قرار تامین‌های که منجر به بازداشت می‌شود برای شما عادی نشود، زیرا ممکن است در اثر آن به افرادی که در معرض اتهاماتی هستند و خانواده‌های آنان آسیب‌های فراوان و غیرقابل جبرانی وارد شود.

آوایی تصریح کرد: در تمامی تصمیماتی که اتخاذ می‌کنید توجه داشته باشید که هزینه‌های بی‌مورد و غیرضرور بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل نکنید، بدیهی است چنانچه اقدامات قانونمند، منصفانه و با رعایت کرامت انسان‌ها صورت پذیرد در جامعه اقناع ایجاد خواهد کرد و موجب ارتقای عزت و آبروی کشور خواهد شد و امنیت و آرامش جامعه را نیز تامین خواهد کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.