×

اعلام شروط واگذاری کودک به دختران مجرد

اعلام شروط واگذاری کودک به دختران مجرد

اعلام شروط واگذاری کودک به دختران مجرد

اعلام-شروط-واگذاری-کودک-به-دختران-مجرد وکیل 

مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از تدوین آیین نامه اجرایی واگذری فرزند به دختران مجرد 30 سال به بالا خبر داد و گفت: بزودی این آیین نامه با همکاری سازمان ثبت احوال ، قوه قضاییه و بهزیستی تدوین می شود.

حمید رضا الوند در گفتگو با مهر افزود: دختران و زنان مجرد با حداقل 30 سال سن منحصرا حق سرپرستی کودکان بی سرپرست را خواهند داشت که البته کودکان دختر به این افراد واگذار می شوند. وی به آیین نامه واگذاری این کودکان اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه شرایط واگذاری کودکان به دختران مجرد با همکاری ارگانهای ذیربط مشخص و اعلام خواهد شد.

مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: عدم محکومیت جزائی موثر با رعایت مواد مقرر در قانون مجازات اسلامی، تمکن مالی،‌ عدم حجر و اعتقاد به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی، سلامت جسمی و روانی لازم، توانایی مالی و عملی برای نگهداری و تربیت کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، روان‌گردانها و الکل، صلاحیت اخلاقی و عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و صعب‌العلاج نیز از جمله شروط واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است.

الوند گفت: زن و شوهری که 5 سال از تاریخ ازدواج آنها گذشته باشد و از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنها بیش از 30 سال سن داشته باشد، نیز می توانند کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرند. به گفته وی، 6 ماهه اول پس از واگذاری، مددکاران سازمان بهزیستی به طور دائم و با بازدید از منازل از شرایط کودکان آگاهی می‌یابند و پیگیر امورات کودک خواهند بود و پس از این مقطع زمانی، به صورت تلفنی شرایط کودک را دنبال خواهند کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.