×

مجوز حمل سلاح و کارت طرح ترافیک مادام العمر ما را بدهید!

مجوز حمل سلاح و کارت طرح ترافیک مادام العمر ما را بدهید!

در دنیا حقوق غیر مالی که مقامات و مسئولان به اعتبار شغل کسب کرده اند کماکان استمرار می یابد مثلا عنوان شغلی را با اضافه شدن کلمه گذشته مانند وزیر سابق، نماینده قبلی، حقوق مکتسبه غیر مالی مانند مجوز حمل سلاح

مجوز-حمل-سلاح-و-کارت-طرح-ترافیک-مادام-العمر-ما-را-بدهید! وکیل 

در این طرح آمده است: “در دنیا حقوق غیر مالی که مقامات و مسئولان به اعتبار شغل کسب کرده اند کماکان استمرار می یابد.مثلا عنوان شغلی را با اضافه شدن کلمه گذشته مانند وزیر سابق، نماینده قبلی، حقوق مکتسبه غیر مالی مانند مجوز حمل سلاح ….

رساله حقوق-هنوز از یادها نرفته است که تیر ماه سال گذشته، در حالی که روند افزایش نرخ اجاره بها همچنان در حال صعود بود و مقامات دولتی و نمایندگان مجلس هم ، تاکنون هیچ اقدام عملی در این باره انجام نداده بودند، یکی از وکلای ملت نگرانی خود را از سقف قطعی مبلغ رهن خانه نمایندگان اظهار نگرانی کرده و مبلغ 100 میلیون تومان برای رهن خانه را با توجه به گرانی مسکن کافی ندانسته بود!

این اظهارات آن هم در روزهایی که مردم از گرانی خانه و اجاره بها  رنج می بردند واکنش های بسیاری به همراه داشت و نهایت ماجرای شایعه حقوق مادام العمر نمایندگان که البته به صراحت رد شد را دوباره مطرح کرد.

حالا اما در جدید ترین اقدام 21 نفر از وکلای ملت طرحی را به مجلس برده اند که بیش از همه این سوال را تداعی می کند ،آیا نمایندگان مجلس برای رفاه حال خود به مجلس رفته اند یا برای فراهم کردن رفاه وکلای خود که مردم باشند؟

عنوان طرح این است:

” طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان”

علی محمد احمدی،یونس اسدی،عیسی امامی،مهرداد بائوج لاهوتی،احمد بخشایش اردستانی،حبیب برومند داشقاپو،موسی الرضا ثروتی،موید حسینی صدر،حسن خسته بند،عبدالکریم رجبی،غلام محمد زارعی،محمد سقایی،نوذر شفیعی،نادر فریدونی،عباس فلاحی باباجان،کمال الدین پیرمؤذن،علیرضا محجوب،هدایت اله میرمرادزهی،جبار کوچکی نژادارم ساداتی، حسین گروسی وعزت اله یوسفیان ملا این طرح را امضا رده اند تا بر طبق ان یک سری امکانات رفاهی را برای نمایندگان مجلس دائمی کنند.

در این طرح آمده است: “در دنیا حقوق غیر مالی که مقامات و مسئولان به اعتبار شغل کسب کرده اند کماکان استمرار می یابد.مثلا عنوان شغلی را با اضافه شدن کلمه گذشته مانند وزیر سابق، نماینده قبلی، حقوق مکتسبه غیر مالی مانند مجوز حمل سلاح یا کارت طرح ترافیک یا استفاده ازپاویون و … البته اگر هزینه ای باشد به عهده استفاده کننده است.”

نظر اداره کل تدوین قوانین مجلس اما در این خصوص منفی است و استمرار حقوق مکتسبه نمایندگان در چنینی شرایطی را خلاف اصل منع تبعیض ناروا(بند 9 اصل سوم قانون اساسی) و اصل کلی حقوق منع دارا شدن  غیرعادلانه و سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدالت اجتماعی و فرصت های برابر می داند.

از سوی دیگر گزارش مرکز پژوهش های مجلس نیز اساسا چنین طرحی را خلاف قانون میداند.این مرکز در بخشی از گزارش خود آورده است:به نظر می رسد طرح این مساله نیازمند دلایل متقنی است و تنها تجربه برخی کشورها نمی تواند مستمسک مناسبی برای طرح قانون مشابه در کشور باشد.

هر چند این طرح از سوی دو نهاد بررسی کننده مجلس رد شده است اما نکته اصلی اینجاست که اساسا چرا باید چنین طرحی از سوی نمایندگانی که وظیفه ای جز بررسی و حل مشکلات مردمی که به آنها رای داد اند ندارند مطرح می شود تا این شائبه را ایجاد کنند که تمامی تلاش ها برای ورود به مجلس برای خدمت به خود است نه خدمت به خلق؟

مگر نماینده مجلس چه فرقی با سایر مردم دارد که باید امکانات ویژه ای را به صورت مادام العمر داشته باشد؟ اگر اصل به خدمت است که از مهندسین گرفته تا پزشکان ، وکلا و  کارمندان ساده دفتری همه و همه به نوعی به جامعه خدمت می کنند هم باید از امکانات ویژه ای مادم العمر بهره ببرند وگرنه این اصل مغایر قانون اساسی و عدالت پروری  است و معلوم نیست وکلای ملت که خود قانون گذار هستند چگونه این مغایرت را درنیافته اند؟!

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.