×

آزمون وکالت کانون مرکز دو مرحله‌یی می‌شود

آزمون وکالت کانون مرکز دو مرحله‌یی می‌شود

آزمون وکالت کانون مرکز دو مرحله‌یی می‌شود

آزمون-وکالت-کانون-مرکز-دو-مرحله‌یی-می‌شود وکیل 

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز: آزمون وکالت کانون مرکز دو مرحله‌یی می‌شود آزمون وکالت 89 به یقین از ایمن ترین آزمون‌هاست

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز با بیان ایرادات آزمون‌های تستی گفت:‌ امیداواریم با برگزاری دو مرحله‌ای آزمون (تستی- تشریحی) هدف ما که گزینش بهترین‌هاست، محقق شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حمید جلیل زاده خویی در نشست خبری صبح امروز در محل کانون وکلای دادگستری مرکز با اعلام دو مرحله‌ای شدن آزمون وکالت، درباره علت آن اظهار کرد:‌ آزمون تستی در حال حاضر جواب نمی‌دهد. سیستم آزمون مربوط به 50 سال پیش است. ما به این نتیجه رسیدیم که تحقق هدف ما که گزینش بهترین‌هاست از طریق آزمون تستی برآورده نمی‌شود. به همین دلیل هیات مدیره کانون وکلای مرکز تصمیم گرفت که آزمون دو مرحله‌ای برگزار شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه بخش تستی آ‌زمون را برگزار می‌کند، گفت:‌ در این آزمون، کانون وکلا دو برابر ظرفیت نیرو می‌پذیرد. در مرحله دوم سوالات تشریحی را مطرح می‌کنیم که در نهایت داوطلبان به میزان ظرفیت تعیین شده (631) از میان 1262 نفر انتخاب می‌شوند.

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز با ابراز تاسف از اینکه "تست زدن یک حرفه شده است"، گفت:‌ برخی موسسات تست زنی را آموزش می‌دهند و بخشی از دروس مانند آیین دادرسی کیفری هست که به دلیل کم حجم بودن تعداد مواد آن، سوالات طی سال‌های مختلف برگزاری آزمون تکراری می‌شود. به همین دلیل صرفا عده‌ای که تست یاد گرفته‌اند پذیرفته می‌شوند. برخی از جوانان که استعداد زیادی داشتند اعتراض کردند تا تغییراتی اعمال شود. قرار است به طور کلی در آینده تغییرات بنیادی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه پیشنهاداتی مطرح شده که فعلا در مرحله کارشناسی قرار دارد، گفت:‌ اگر قرار باشد آزمون دو مرحله‌ای برگزار شود باید منابع امتحانی از قبل معرفی شود.

جلیل زاده گفت: ‌برخی افراد هستند که کارشناسی ارشد را تمام کردند اما فاقد لیسانس حقوق هستند. ما سعی می‌کنیم در مرحله دوم جلوی این افراد را بگیریم. البته اگر کسی با استعداد باشد می‌تواند در مرحله تشریحی نیز قبول شود. امیدواریم با این کار بهترین‌ها انتخاب شوند.

جلیل زاده که چند سالی مشاور حقوقی وزارت علوم بوده است درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره تضمینات سلامت آزمون، اظهار کرد: سازمان سنجش یکی از سازمان‌های مقید و سالم است. در آزمون‌هایی که در اینجا برگزار شده هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد. چون طراحان سوال مشخص و از وکلای با شرف دادگستری هستند. این افراد به حفظ سلامت آزمون و سوال متعهد هستند. سوالات پس از طراحی به یک نفر داده می‌شود و او به سازمان سنجش می‌رود سوالات همانجا اصلاح، تایپ و منتشر می‌شود. یعنی فرصتی برای لو دادن سوالات نیست.

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز با بیان اینکه آزمون وکالت امسال از سوی اتحادیه برگزار می‌شود و به یقین یکی از ایمن ترین آزمون‌ها خواهد بود،گفت:‌ کانون سلامت آزمون را تعهد می‌کند.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: آوردن موبایل سر جلسه امتحان مطلقا ممنوع است.

وی همچنین درباره شرایط انتقالی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده از سوی رییس هیات مدیره، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا بر اساس مصوبه هیات مدیره می‌توانند موقتا به محل تحصیل انتقال پیدا کنند. ‌

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.