×

سنگسار به قوت خود همچنان باقی است و درصورت لزوم اعدام جایگزین آن می شود

سنگسار به قوت خود همچنان باقی است و درصورت لزوم اعدام جایگزین آن می شود

علی رغم ترویج برخی شایعات و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه مجازات سنگسار از قانون جدید مجازات اسلامی حذف شده است، این مجازات همچنان به قوت خود باقی است و درصورت لزوم اعدام نیز می تواند جایگزینی برای آن باشد

سنگسار-به-قوت-خود-همچنان-باقی-است-و-درصورت-لزوم-اعدام-جایگزین-آن-می-شود

خبرگزاری تسنیم: علی رغم ترویج برخی شایعات و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه مجازات سنگسار از قانون جدید مجازات اسلامی حذف شده است، این مجازات همچنان به قوت خود باقی است و درصورت لزوم اعدام نیز می تواند جایگزینی برای آن باشد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در ماده 225 قانون مجازات اسلامی 92،‌ سنگسار یا رجم به عنوان مجازاتی برای زنا به قوت خود باقی است. در این ماده بیان شده است: "حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است."
 
بنابه این گزارش ،در این ماده اجرای مجازات رجم را به وجود امکان اجرای آن مشروط کرده و در ادامه آن چنین آورده است: در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادر کننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه چنانچه رجم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است.
 
همچنین در قانون مجازات اسلامی 92، مواد و مباحثی مطرح شده است که با قانون مجازات اسلامی سابق متفاوت است. وضعیت اعدام افراد زیر 18 سال، ‌افساد فی الارض،‌ دراء و حبس ابد از جمله این موارد است که تلقی متفاوتی از آن ها را در جامعه باعث شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.