×

از لوایح تجارت، قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از وقوع جرم تا آیین دادرسی کیفری

از لوایح تجارت، قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از وقوع جرم تا آیین دادرسی کیفری

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری، از بررسی لایحه قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس در هفته آینده خبر داد

از-لوایح-تجارت،-قاچاق-کالا-و-ارز-و-پیشگیری-از-وقوع-جرم-تا-آیین-دادرسی-کیفری وکیل 

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری، از بررسی لایحه قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش رساله حقوق به نقل از ایسنا میرکوهی، درباره آخرین وضعیت لوایح قضایی در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه تجارت اکنون در مجلس شورای اسلامی است و هنوز تصمیمی در مورد این لایحه اتخاذ نشده است.

وی افزود: بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی رو به اتمام است و باید اقدامات ویرایشی و نگارشی آن انجام شود تا به صحن علنی مجلس فرستاده شود.‌ لایحه همکاری‌های قضایی بین‌المللی نیز در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

میرکوهی درباره بررسی لایحه قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: لایحه مذکور این هفته در صحن علنی مجلس بررسی نشد و سه‌شنبه هفته آینده در نوبت بررسی و دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری درباره آخرین وضعیت لایحه آیین دادرسی کیفری نیز گفت: لوایح آیین دادرسی الکترونیکی و آیین دادرسی نیروهای مسلح با هم اصل هشتاد و پنجی شدند و در هفته آینده کمیسیون قضایی مجلس شروع به بررسی این لوایح می‌کند تا این لوایح هم تصویب شوند و همراه لایحه آیین دادرسی کیفری به صورت یک جا در کمیسیون قضایی تصویب شده و برای بار آخر به شورای نگهبان بروند. ان‌اشالله آیین دادرسی کیفری نیز به زودی به صورت یک قانون لازم‌الاجرا خواهد شد.

میرکوهی ادامه داد: لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت نظام است که پس از ماه مبارک رمضان این لایحه در مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: لایحه پلیس قضایی در دولت است و بررسی این لایحه به دولت بعدی می‌رسد. همچنین بررسی لایحه وکالت در کمیسیون لوایح به اتمام رسیده و در شرف ارسال به دولت است.

میرکوهی درباره حضور وزیر دادگستری و دادستان کل کشور در جلسه هفته آینده کمیسیون قضایی مجلس گفت: آقای بختیاری برای ارایه توضیحاتی به کمیسیون حقوقی قضایی می‌آیند و حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای نیز وی را همراهی می‌کند.

 وی درباره گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب وزیر دادگستری آینده گفت: رییس قوه قضاییه و رییس‌جمهور منتخب باید در مورد وزیر دادگستری به توافق برسند و انتخاب این وزیر کار مشکلی است.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.