×

هشدار یک مقام قضایی در مورد کلاهبرداری از طریق عابر بانک

هشدار یک مقام قضایی در مورد کلاهبرداری از طریق عابر بانک

دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت شیوه کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های خودپرداز همچنان قربانی می‌گیرد و این امر، لزوم دقت بیشتر شهروندان در مواجهه با شگردهای کلاهبرداری را می‌طلبد

هشدار-یک-مقام-قضایی-در-مورد-کلاهبرداری-از-طریق-عابر-بانک وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: شیوه کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های خودپرداز همچنان قربانی می‌گیرد و این امر، لزوم دقت بیشتر شهروندان در مواجهه با شگردهای کلاهبرداری را می‌طلبد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، علی میرزا‌بیگی در مورد کلاهبرداری با دستگاه‌های خودپرداز هشدار داد و گفت: در این شیوه افراد کلاهبردار با تماس با آژانس‌ها‌ی تلفنی، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به صورت تلفنی سفارش کالا می‌دهند.

وی افزود: کلاهبرداران قبل از ارسال کالا برای پرداخت وجه آن، شماره حساب یا کارت عابر بانک صاحب کالا یا راننده آژانس را مطالبه می‌کنند تا وجه را به حساب آن‌ها واریز کنند. در مواردی حتی از فروشنده در‌خواست می‌کنند به یکی از عابر بانک‌های عضو سیستم شتاب مراجعه و شماره کارت یا حساب خود را از طریق انتخاب منوی غیر‌فارسی برای دریافت وجه کالا وارد کند که به محض این اقدام و به لحاظ ناآشنایی کامل کاربر، فرد کلاهبردار مبادرت به برداشت کل موجودی حساب وی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب زرند اظهار کرد: برخی دیگر نیز با وعده‌ دروغ مبنی بر این‌که صاحب حساب جایزه برده است اقدام به کلاهبرداری کرده و از شخص صاحب حساب خواسته‌اند که به منوی انگلیسی رفته و کارهای لازم را برای انتقال جایزه خود که به ‌صورت ارزی است، انجام دهد که این انتقال وجه صورت گیرد.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: شهروندان باید اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند تا فریب برخی سوءاستفاده‌کنندگان را نخورند.

وی‌ با اشاره به نحوه‌ کلاهبرداری سارقان از طریق دستگاه‌های خودپرداز گفت: افرادی با گفته‌های بسیار تحریک‌ آمیز و‌ شیوه‌های خاص خود، اصناف، شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی افراد عادی را فریب داده و به بهانه واریز پول به حساب آن‌ها، قربانیان را به پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشانند.

میرزابیگی افزود: در این رابطه چند‌ فقره پرونده توسط مالباختگان‌ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل شد و در مرحله تحقیقات است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مردم به‌ دلیل عدم‌ آشنایی با زبان انگلیسی یا از روی ناآگاهی اقدام به این کار کرده و ناخواسته پول را از حساب خود به‌ حساب فرد کلاهبردار منتقل می‌کنند‌؛ بنابراین باید در این‌گونه موارد به مردم اطلاع‌رسانی شود که پرداخت ارزی با این دستگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و فریب این افراد را نخورند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.