×

جلوگیری از نادیده گرفت شدن حقوق افراد با ایجاد دفتر حقوق شهروندی

جلوگیری از نادیده گرفت شدن حقوق افراد با ایجاد دفتر حقوق شهروندی

یک وکیل دادگستری در ارتباط با دفتر حقوق شهروندی گفت در برخی موارد هنگام دستگیری متهم و یا بازرسی و بررسی برخی پرونده‌های قضایی حقوق شاکی و یا متهم نادیده گرفته می‌شود بنابراین ایجاد دفتر حقوق شهروندی می‌تواند از این امر جلوگیری کند

جلوگیری-از-نادیده-گرفت-شدن-حقوق-افراد-با-ایجاد-دفتر-حقوق-شهروندی وکیل 

یک وکیل دادگستری در ارتباط با دفتر حقوق شهروندی گفت: در برخی موارد هنگام دستگیری متهم و یا بازرسی و بررسی برخی پرونده‌های قضایی حقوق شاکی و یا متهم نادیده گرفته می‌شود بنابراین ایجاد دفتر حقوق شهروندی می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

"عباس برزگر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با ایجاد دفتر حقوق شهروندی در مجموعه دادگستری‌ها اظهار داشت: این دفتر در راستای رعایت احوالات شاکی و یا متهم به منظور رعایت حقوق شهروندی این افراد می‌باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد هنگام دستگیری متهم و یا بازرسی و بررسی برخی پرونده‌های قضایی حقوق شاکی و یا متهم نادیده گرفته می‌شود بنابراین ایجاد دفتر حقوق شهروندی می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

برزگر تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از خرد جمعی متخصصان، حقوقدانان و نخبگان، در وضع و اصلاح قوانین، و نهادینه کردن دفتر حقوق شهروندی و اطلاع‌رسانی به مردم برای آگاهی از حقوق خود توجه بیشتری به خرج داد.

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد:  تمامی ارگان‌ها برای تسهیل در زندگی شهروندان و سایر ساکنین جامعه طراحی شده است، بنابراین آنها در حفاظت از حقوق شهروندی دارای تکلیف می‌باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.