×

خیارات و احکام آنها

خیارات و احکام آنها

دین مبین اسلام در تمام زمینه های عملکردی و رفتاری انسان دستورالعلمهایی دارد که در کتب فقهی به طور مشروح مورد بررسی قرار گرفته اند موضوع خیارات و اختیاراتی که متعاملین (خریدار و فروشنده) دارند یکی از بخشهای مهم فقهی است که دامنه وسیعی را نیز شامل می شود که با بکارگیری صحیح این احکام، بسیاری از اختلافات موجود از بین خواهد رفت

خیارات-و-احکام-آنها

دین مبین اسلام در تمام زمینه های عملکردی و رفتاری انسان دستورالعلمهایی دارد که در کتب فقهی به طور مشروح مورد بررسی قرار گرفته اند. موضوع خیارات و اختیاراتی که متعاملین (خریدار و فروشنده) دارند یکی از بخشهای مهم فقهی است که دامنه وسیعی را نیز شامل می شود که با بکارگیری صحیح این احکام، بسیاری از اختلافات موجود از بین خواهد رفت.

در این مجموعه، خیارات به طور کلی و مجمل و احکام مشترک خیارات به طور مشروح مورد بررسی قرار گرفته است. بعضی از احکام هستند که خاص هر خیار می باشد از جمله اینکه خیار مجلس مادامیکه از همه جدا نشده اند وجود دارد اما تعدادی از احکام هستند که در بین همه خیارات مشترک هستند. از جمله اینکه خیارات به ارث می رسند یا با فوت ذی الختیار ساقط می شوند. متعاملین چه شروطی را می توانند در معادلات خود قرار دهند و جایگاه وجود خیارات در بحث شرط کدامست (چه شروطی می توانند جعل شوند)؟و آیا بیع لازم است یا جائز، و وجود خیار منافاتی با لزوم بیع دارد یا نه؟ که با توجه به زمان و توان محقق مورد بررسی قرار گرفته اند که برای کاربردی تر شدن این احکام نیاز به مطالعه عمومی و ضمانت اجرایی بیشتر قوانین است.

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.