×

استفاده از تکنولوژی های نوین در فرآیند های ثبتی، اولویت سازمان ثبت اسناد و املاک

استفاده از تکنولوژی های نوین در فرآیند های ثبتی، اولویت سازمان ثبت اسناد و املاک

سمینار آموزشی سامانه ثبت الکترونیک(ثبت آنی) به منظور آماده‌سازی و آموزش واحدهای ثبتی سراسر کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد

استفاده-از-تکنولوژی-های-نوین-در-فرآیند-های-ثبتی،-اولویت-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک وکیل 

سمینار آموزشی سامانه ثبت الکترونیک(ثبت آنی) به منظور آماده‌سازی و آموزش واحدهای ثبتی سراسر کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 محمدمهدی انجم شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مر اسم افتتاحیه سمینار آموزشی سامانه ثبت الکترونیک اسناد با بیان این این‌که «استفاده از تکنولوژی‌های نوین در فرایندهای ثبتی ضروری است» اظهار کرد: تنوع و حجم فعالیت‌ها و خدمات ثبتی آن چنان رشد سریعی دارد که شیوه‌های سنتی پاسخگو نخواهد بود و لذا استفاده از تکنولوژی‌های نوین در فرایندهای ثبتی از اولویت‌های این سازمان است.

وی تصریح کرد: در دو قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، به صراحت استفاده از امکانات و نرم‌افزارهای نوین و مکانیزه کردن فرایندهای ثبتی به منظور شفاف سازی و بهبود کیفیت خدمات تأکید شده و در زمره تکالیف قانونی سازمان قرار گرفته است.

انجم شعاع گفت: بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های موجود با اجرای این تکالیف از میان خواهد رفت و زمینه ارائه خدمات آسان و شفاف با کیفیت مطلوب فراهم خواهد شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برنامه‌های متعددی که این سازمان در حال پیگیری و برنامه ریزی است، اظهار کرد: در سازمان ثبت تلاش‌های ارزشمندی درخصوص تغییر شیوه‌های سنتی ارائه خدمات به مکانیزه و نوین صورت گرفته و مطمئناً ارائه خدمات به شکل نوین آثار و برکات خوبی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش همکاری و تعامل همکاران در سطوح مختلف سازمان در اجرای سیاست‌ها و اهداف سازمان بیان کرد: خاکریز اول در اجرای سیاست‌های سازمان همکارانی هستند که در بخش‌های مختلف مستقیما در حال ارایه خدمات ثبتی می‌باشند و چنانچه پذیرش و قبول همکاری آنها نباشد اجرای سیاست‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا به منظور اجرای سیاست‌های سازمان نیاز به همکاری و همدلی همگانی است و این همکاری به اعتقادی نیاز دارد که اگر وجود داشته باشد نگاه به کار تغییر خواهد یافت و عملکرد بهتری ایجاد می‌شود که دو عامل نگاه واقع بینانه به ضرورت عملی استفاده از فن‌آوری و تکنولوژی روز برای تسریع و تسهیل و شفاف سازی خدمات ثبتی و ضرورت اجرای تکالیف قانونی در رسیدن به این اعتقاد مؤثر خواهد بود.

در ادامه "بردیا صدرنوری" سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تاریخچه تولید نرم افزار ثبت آنی گفت: در شهریورماه سال 90 کارگروه ثبت آنی در سازمان با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران مرکز تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه حدود 20 جلسه تا خردادماه سال 91 برگزار کرد و تمام مفاهیم حوزه ثبت آنی در آن به بحث گذاشته شد و مختصات و تعاریف آن در این کارگروه انجام گرفت و به موازات آن فاز شناخت و تحلیل فرایندهای درون دفاتر اسناد رسمی آغاز شد که تمامی فرایندهای دفترخانه برای صدور سند رسمی مدل سازی شده و اطلاعات آن پایه‌ای برای تولید این نرم افزار قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که «نسخه اول نرم افزار ثبت آنی در 11 دفترخانه تهران اجرایی شده است» افزود: این اقدام باعث شد ایرادات کار شناخته و اقدامات لازم در جهت تکمیل آن انجام گیرد و نرم افزاری که در حال حاضر نهایی شده در مراحل مختلف با کمک خود سردفتران تأیید شده است.

مشاور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این‌که «نرم افزار ثبت آنی به هنگام فعالیت بصورت خودکار چند عامل را مورد بررسی قرار می‌دهد» اظهار کرد: احراز هویت یا به عبارتی ارتباط با پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال کشور، ارتباط با سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی و ارتباط آنلاین با بخش بخشنامه‌ها و اسامی ممنوع المعامله از جمله مواردی هستند که این نرم افزار به هنگام کار بصورت آنلاین کنترل می‌کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.