×

ثبت آنی معاملات کشور امکان مشاهده سند خانه و خودرو با موبایل

ثبت آنی معاملات کشور امکان مشاهده سند خانه و خودرو با موبایل

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد تا پایان هفته جاری ثبت آنی معاملات و اسناد در دفتر خانه ها اجرایی می شود و شهروندان بعد از ثبت سند می توانند با شماره ملی سند و رمز از طریق سایت سازمان ثبت سند معامله شده را مشاهده کنند

ثبت-آنی-معاملات-کشور-امکان-مشاهده-سند-خانه-و-خودرو-با-موبایل وکیل 

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: تا پایان هفته جاری ثبت آنی معاملات و اسناد در دفتر خانه ها اجرایی می شود و شهروندان بعد از ثبت سند می توانند با شماره ملی سند و رمز از طریق سایت سازمان ثبت سند معامله شده را مشاهده کنند.

بردیا صدر نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: تا پایان هفته ثبت آنی معاملات کشور در دفترخانه و ادارت ثبت اسناد سراسر کشور اجرایی می شود و شهروندان می توانند هنگام حضور در دفتر خانه ها و در صورت تکمیل بودن مدارک شاهد ثبت آنی معاملات خود باشند.

وی افزود: در این خصوص کارگاه آموزشی در دفترخانه ها برگزار و نرم افزار تخصصی برای ثبت آنی معاملات طراحی و بارگزاری می شود و به زودی در اختیار تمامی ادارات ثبت اسناد کل کشور و دفترخانه ها قرار می گیرد.

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: شهروندان بعد از تکمیل فرمها و مدارک مورد نیاز برای ثبت معاملات منقول و غیر منقول خود به دفترخانه مراجعه کنند و در کوتاهترین زمان سند مورد نظر ثبت می شود. این نرم افزار طوری برنامه ریزی شده که بعد از ثبت آنی سند خریدار و فروشنده می توانند در هر کجای کشور در همان لحظه سند ثبت شده خود را از طریق شماره ملی سند و رمز مشاهده کنند.

صدر نوری گفت: با این اقدام امنیت اسناد در سطح بالایی قرار گرفته و امکلان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می رسد. به عنوان مثال فردی می خواهد خودرو یا خانه ای را خریداری کند و فروشنده می تواند سند ملک را حتی با تب لت و گوشی همراه از طریق رمزی که در اختیار دارد به خریدار از طریق سایت سازمان ثبت نشان دهد.

منبع : خبرگذاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.