×

تخلفات شغلی وکلا با جدیت پیگیری می شود

تخلفات شغلی وکلا با جدیت پیگیری می شود

رییس کانون وکلای دادگستری زنجان گفت در صورت وجود تخلفات شغلی وکلا، مساله با جدیت توسط کانون پیگیری می‌شود

تخلفات-شغلی-وکلا-با-جدیت-پیگیری-می-شود

رییس کانون وکلای دادگستری زنجان گفت: در صورت وجود تخلفات شغلی وکلا، مساله با جدیت توسط کانون پیگیری می‌شود.

عبدالمجید قره‌گوزلو  منطقه زنجان، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری موسسه‌ای است مستقل و واجد شخصیت حقوقی که نحوه تشکیل و اداره آن را قانون بیان می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر لایحه قانونی وکلای دادگستری مصوب 1333 و آیین‌نامه آن مبنای اقدامات جاری است.

قره‌گوزلو تصریح کرد: برابر ماده 2 این قانون کانون وکلای هر محل به وسیله هیات مدیره اداره می‌شود که کانون زنجان مرکب از پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل می‌باشد و انتخابات کانون هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «تایید صلاحیت متقاضیان شرکت در این انتخابات توسط دادگاه عالی انتظامی قضات انجام می‌شود» گفت: رییس این کانون که با رای اکثریت اعضای منتخب برگزیده می‌شود، مرجع رسیدگی به شکایات و اختلافات وکلا و کارآموزان بوده و همچنین خطا و تخلفات شغلی وکلا را تذکر داده و در مواقع لزوم تعقیب انتظامی وکیل متخلف را از دادسرای انتظامی کانون تقاضا می‌کند.

رییس کانون وکلای دادگستری زنجان، خاطرنشان کرد: برابر ماده 22 لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری، رییس کانون وکلای مرکز از حیث شئون تشریفات رسمی در ردیف دادستان کل کشور است و روسای سایر کانون‌ها در ردیف دادستان استان می‌باشند.

قره‌گوزلو با اشاره به ترکیب هیات مدیره این دوره از کانون وکلای زنجان، گفت: مهدی خلیلی نایب‌رییس، اصغر رحمانی بازرس، علی محمد ظهیریان و مسعود شکری از اعضای اصلی کانون هستند و محمود برجی به همراه محمدباقر مهدیون و فرامرز لطفی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.