×

وزیر بهداشت بر لزوم ایجاد پژوهشکده پزشکی قانونی تاکید کرد

وزیر بهداشت بر لزوم ایجاد پژوهشکده پزشکی قانونی تاکید کرد

هاشمی با بیان اینکه زمینه های مناسب تحقیق و پژوهش در پزشکی قانونی وجود دارد بر لزوم ایجاد پژوهشکده پزشکی قانونی در کشور تأکید کرد

وزیر-بهداشت-بر-لزوم-ایجاد-پژوهشکده-پزشکی-قانونی-تاکید-کرد

هاشمی با بیان اینکه زمینه های مناسب تحقیق و پژوهش در پزشکی قانونی وجود دارد بر لزوم ایجاد پژوهشکده پزشکی قانونی در کشور تأکید کرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در این دیدار که با حضور قائم مقام و معاونان این سازمان برگزار شد، شجاعی به ارتباط تنگاتنگ فعالیت های سازمان پزشکی قانونی کشور و وزارت بهداشت و نیز آمادگی این سازمان برای همکاری های علمی و آموزشی با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور از پتانسیل های بالایی در ارائه خدمات آموزشی در سطوح تخصصی و فوق تخصصی برخوردار است.

وی آموزش دانشجویان گروه پزشکی و دستیاران تخصصی روان‌پزشکی، طب کار و پزشکی قانونی و نیز فعالیت های پژوهشی در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به عنوان تنها مرکز فعال در امور پژوهشی حوزه پزشکی قانونی را از دیگر زمینه های همکاری مشترک با وزارت بهداشت برشمرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه با اشاره به ایجاد نظام جمع آوری آمار در پزشکی قانونی طی سال های گذشته و ارائه آمار مختلف توسط این سازمان تصریح کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلفی جهت  برنامه ریزی و پیشگیری از بروز مرگ و میرهای غیرطبیعی و آسیب های اجتماعی در کشور از این آمارها استفاده می کنند.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود کمبود نیروی تخصصی را از مشکلات جدی سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمامی متخصصان پزشکی قانونی برای گذراندن دوره تعهد ضریب کا به سازمان اعزام شوند.

وی در این دیدار از وزیر بهداشت دعوت کرد تا از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران بازدید کند.

در ادامه این جلسه وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت فعالیت های سازمان، بازدید از  مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی را به همراه اعضای بورد تخصصی و انجمن های علمی بسیار مفید دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک فرصت این بازدید فراهم شود.

هاشمی با بیان اینکه زمینه های مناسب تحقیق و پژوهش در پزشکی قانونی وجود دارد بر لزوم ایجاد پژوهشکده پزشکی قانونی در کشور تأکید کرد و گفت: با ایجاد این پژوهشکده ضمن ایجاد بستر مناسب برای توسعه تحقیق و پژوهش، زمینه ارتقای علمی کارشناسان سازمان نیز فراهم می شود.

وی  همچنین آمادگی این وزارتخانه را برای توسعه همکاری ها با سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد.

منبع : خبرگذاری تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.