×

بررسی تاریخی و حقوقی خلیج فارس

بررسی تاریخی و حقوقی خلیج فارس

در طول تاریخ، خلیج فارس نه تنها بخشی از خاک ایران محسوب می شده و حاکمیت آن در دست ایرانی ها بوده است، بلکه به اذعان تمام منابع تاریخی موجود این پهنه آبی با عناوینی نظیر خلیج فارس، خلیج عجم،دریای فارس و یا بحر فارس شناخته شده است

بررسی-تاریخی-و-حقوقی-خلیج-فارس وکیل 

در طول تاریخ، خلیج فارس نه تنها بخشی از خاک ایران محسوب می شده و حاکمیت آن در دست ایرانی ها بوده است، بلکه به اذعان تمام منابع تاریخی موجود این پهنه آبی با عناوینی نظیر خلیج فارس، خلیج عجم،دریای فارس و یا بحر فارس شناخته شده است.

نام خلیج فارس از جمله نا مهای تاریخی است که از گذشته بسیار دور تاکنون در اسناد، قراردادها و مکاتبات مورد استفاده همه اقوام و ملت های دور و نزدیک آن، از فارس و عرب، ترک و هندی تا اروپاییان قرار داشته است. از این رو خلیج فارس به عنوان مهمترین گذرگاه نفتی جهان با موقعیت تمدنی ایران پیوندی تنگاتنگ داشته و دارد. با این حال در دهه های گذشته برخی از همسایگان در اقدامی که با روح همزیستی مسالم تآمیز ملل و فرهن گهای منطقه ناسازگار بوده است، به نام خلیج عربی یا خلیج را به کار ،« خلیج فارس » جای استفاده از نام معتبر گرفته اند و اخیرا نیز علوه بر کشورهای عربی پاره ای از سازمان ها، ارگان ها، خبرگزاری ها یا مجلت و رسانه های بی نالمللی به این نامگذاری مجعول روی آورده اند.
 

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.