×

طمع، فرصتی مناسب برای کلاهبرداران

طمع، فرصتی مناسب برای کلاهبرداران

طمع، فرصتی مناسب برای کلاهبرداران

طمع،-فرصتی-مناسب-برای-کلاهبرداران وکیل 

"طمع" فرصتی مناسب برای کلاهبرداران

آیا می‌دانید اکثر کلاهبرداران ، معمولا دارای ظاهری آراسته ، شیک پوش ، ولخرج و خوش‌برخورد هستند، تا بتوانند طعمه خود را به دام بیاندازند.
فارس: رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه "طمع " یک فرصت مناسب برای کلاهبرداران است، اظهار داشت: شهروندان پایتخت‌نشین می‌توانند با رعایت توصیه ها و هشدارهای پلیسی فرصت ارتکاب جرم را از آنان بگیرند.

به گزارش پایگاه پلیس،‌ رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه "طمع " یک فرصت مناسب برای کلاهبرداران است، اظهار داشت: شهروندان پایتخت‌نشین می‌توانند با رعایت توصیه ها و هشدارهای پلیسی ضمن شناسایی به موقع افراد کلاهبردار، فرصت ارتکاب جرم را از آنان بگیرند و باعث کاهش وقوع جرایم کلاهبرداری شوند.

در این زمینه توصیه‌های زیر می‌تواند کارگشا باشد:

1- آیا می‌دانید اکثر کلاهبرداران ، معمولا دارای ظاهری آراسته ، شیک پوش ، ولخرج و خوش‌برخورد هستند، تا بتوانند طعمه خود را به دام بیاندازند.

2- شهروند گرامی! در صورت برخورد با افرادی که در ازای دریافت پول، وعده کار یا دادن کارت پایان خدمت، معافیت، گذرنامه، ویزا، گواهینامه و حل مشکلات انتظامی با جعل و تزویر، طعمه خود را به دام می‌اندازند هوشیار باشید و آنان را شناسایی کنید.

3- قبل از خرید اتومبیل از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید و جهت بررسی موضوع به اداره آگاهی مراجعه کنید .

4- در صورت انجام معاملات ملکی قبل از تنظیم سند جهت جلوگیری از کلاهبرداری موارد ذیل را رعایت کنید:

-استعلام از بانک جهت در رهن نبودن ملک

- استعلام از شهرداری جهت بررسی پایان کار و عوارض شهرداری و ...

- مراجعه به محل و مطابقت ملک با سند

- استعلام از اداره مالیاتی و دارایی

-استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک

- آگاهی از وجود خارجی شرکت، بنگاه، شخص حقیقی یا حقوقی فروشنده

5- در معاملات چنانچه افراد به جای وجه نقد، چک دیگران را به شما می‌دهند نسبت به ارایه دهنده چک شناخت کامل داشته باشید و وضعیت حساب او را از بانک مربوطه استعلام کنید.

6- از پرداخت وجه نقد تحت عنوان مشارکت یا مضاربه به افراد ناشناس خودداری کنید.

7- به لحاظ درج آگهی‌های مختلف از سوی افراد حقیقی یا حقوقی در جراید به آنها اعتماد نکنید و قبل از واریز یا پرداخت هر گونه وجه یا انعقاد قرارداد از صلاحیت صاحبان آگهی مطمئن شوید.

8 – ضمانت افرادی را که نمی‌شناسید، تقبل نکنید.

9- در انجام معاملات، تنها به وجود آرم‌نامه‌ها اکتفا نکنید، چرا که ممکن است سربرگ ادارات توسط افراد شیاد به سرقت رفته یا جعل شده باشد.

10- مراقب شرکت‌هایی که با شیوه قرعه کشی فروش قسطی کالا ( اتومبیل، موتور ) اقدام به جمع آوری وجوه نقد می‌کنند ، باشید؛ در صورت برخورد با چنین موضوعاتی بدون آگاهی برخورد نکنید و با افراد مطلع و خبره در این رابطه مشورت نمایید.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.