×

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عظم جهانی است

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عظم جهانی است

کمک کشورهای مختلف در حل مساله مبارزه با مواد مخدر، اقدامات و سرمایه گذاری‌هایی است که این کشورها برای حفظ منافع جامعه خود انجام می‌دهند

مبارزه-با-مواد-مخدر-نیازمند-عظم-جهانی-است

 کمک کشورهای مختلف در حل مساله مبارزه با مواد مخدر، اقدامات و سرمایه گذاری‌هایی است که این کشورها برای حفظ منافع جامعه خود انجام می‌دهند.

"بهمن کشاورز" ، با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر می‌تواند در دور جدید اجلاس آمبودزمان از مباحث محوری این اجلاس باشد، گفت: مبارزه با مواد مخدر جنبه‌های مختلفی را در بر دارد که از مهمترین‌ آن‌ها می‌توان به جنبه فرهنگی و از بین بردن موجبات علل گرایش افراد به مواد مخدر اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: از بین بردن علل گرایش افراد به مواد مخدر، مستلزم پرداخت هزینه در سطح داخلی و انجام مواردی در جنبه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی است.
 
این وکیل دادگستری اظهار داشت: کشورهای مختلف می‌توانند از طریق انتقال دانسته‌ها و در اختیار قراردادن نتیجه مطالعات خود، به ایران کمک کنند.

کشاورز تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر است که برای بررسی این امر، جامعه بین‌المللی با استفاده از ابزار، وسایل و نقل و انتقال اطلاعات، می‌تواند باندهای قاچاق در مرزها را از طریق ماهواره رصد کند که این امر در راستای برخورد با قاچاقچیان کمک شایانی به دولت ایران خواهد کرد.
 
کشاورز ادامه داد: در خصوص برخوردهای مستقیم و سرکوبی قاچاقچیان و جلوگیری از اقدامات آنها، مسئله مبارزه با مواد مخدر امری است که به حاکمیت ملی و مسائل امنیتی مرتبط است.
 
این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: کمک کشورهای مختلف در حل مساله مبارزه با مواد مخدر، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌هایی است که این کشورها برای حفظ  منافع جامعه خود انجام می‌دهند و این وظیفه تمامی کشورهاست که  سهم خود را در انجام این فریضه مهم ادا کنند.

گفتنی است؛ آمبودزمان یعنی رسیدگی‌های غیر قضایی از سوی مراجع و نهادهایی که به شکایات مردم از دستگاه‌های اداری رسیدگی می‌کنند و در این رسیدگی به منظور رفع مشکل، حکم صادر نمی‌شود، بلکه به دستگاه مربوطه پیشنهاداتی جهت رفع مشکل ارائه می‌شود که در نتیجه آن سرعت عمل و رسیدگی به شکایات بیشتر می‌شود.

همچنین؛ آمبودزمان‌ها علاوه بر رسیدگی به شکایات افراد به موضوعات پیشگیری و مبارزه با فساد و نظارت بر حقوق شهروندی و حکمرانی مطلوب می‌پردازند و این اجلاس درصدد این است که قلمرو آمبود زمان را به این حوزه‌ها افزایش دهد، که در صورت تایید این موضوع از سوی شرکت‌کنندگان، اعضای آمبود زمان از 27 عضو به رقم بالاتری می‌رسد که افتتاحیه اجلاس آمبودزمان آسیایی با سخنرانی رئیس قوه قضاییه حجت‌الاسلام لاریجانی است و اختتامیه آن در 17 مهر توسط رییس سابق سازمان بازرسی و با حضور رییس جمهور خواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.