×

سردرگمی در اصلاح و تربیت بیماری روانی و قوانین زندان

سردرگمی در اصلاح و تربیت بیماری روانی و قوانین زندان

در چند دهه اخیرکه زندانها به عمده ترین عناصر تامین کننده بهداشت روان در آمریکا مبدل شده اند تعداد زنان و مردان مبتلا به اختلالات روانی خطرناک محبوس در زندانها بطور فاحش رشد نشان داده است

سردرگمی-در-اصلاح-و-تربیت-بیماری-روانی-و-قوانین-زندان

مقدمه :

در چند دهه اخیرکه زندانها به عمده ترین عناصر تامین کننده بهداشت روان در آمریکا مبدل شده اند تعداد زنان و مردان مبتلا به اختلالات روانی خطرناک محبوس در زندانها بطور فاحش رشد نشان داده است.

بطور کلی هنوز زندانهای ایالت متحده آمریکا برای زندانیان بیمار مبتلا اختلال روانی طراحی و مجهز نشده اند و این بعلت تراکم جمعیت، خشونت، عدم وجود حریم خصوصی، فقدان فعالیت های معنا دار، انزوا و جدایی از اعضاء خانواده و دوستان، عدم اطمینان از زندگی پس از ترخیص از زندان و خدمات بهداشتی غیر مکفی می باشد.

تاثیر این گونه مشکلات برای زندانیانی که تفکر و واکنش های احساسی شان بواسطه جنون جوانی  (اسکیزوفرنی)، بیماری دوقطبی ، افسردگی زیاد و دیگر امراض روانی شدید مختل می شود وخیم تر می گردد.

بیماری اختلال روان در زندان عاری از هر گونه خدمات بهداشت روانی کافی بوده و بیماران را بدون درمان همراه با بدرفتاری بحال خود رها می کند و این معضل عمده ای است که زندانهای آمریکا اکنون با آن  دست به گریبان می باشند.

علاوه بر این، خدمات ضعیف بهداشت سلامت زندانیان را با انواع داروهای روانگردان  نامناسب که بیشتر توانایی آنان را برای انجام فعالیت ها مختل می کند مواجه می سازد.

یک تنش و استرس ذاتی بین رسالت امنیتی زندانها و توجهات بهداشت روانی دیده می شود.

قوانین و دستورالعمل های رسمی و غیررسمی درمورد رفتار در زندان منعکس کننده نگرانی های پرسنل درخصوص امنیت، ایمنی، قدرت و کنترل می باشد.

هماهنگ نمودن نیازهای بیماری روانی با آن قبیل قوانین و اهداف تقریبا غیرممکن بنظر می رسد.

در این مقاله هر دو منابع و تاثیرات این تنش فی ما بین زندانها و بیماری روانی و پیشنهاد اصلاحات برای خدمت رسانی بهتر به نیازهای بهداشت روان و حفاظت از حقوق تعداد درحال رشد زندانیان مبتلا به اختلال روانی مورد توصیف قرار می گیرند.

در قسمت دوم، یک مرور مختصری درباره علل افزایش حجیم در جمعیت مبتلا به اختلال روانی که در زندانهای آمریکا در حبس بسر می برند و اساس و پایه تنش بین عملکردهای زندان و محبوس کردن زندانیان مبتلا به امراض روانی ارائه می گردد.

در بخش سوم، سیستم های انضباطی و تفکیک سازی در زندانهای آمریکا ارائه می شود و در قسمت چهارم درخصوص مکانیزم هایی که حقوق انسانی و قانون اساسی زندانیان اختلال روانی را نقض می کند توضیحاتی داده می شود.

نهایتا، در قسمت پنجم چندین گام عملی که چنانچه مورد قبول واقع شوند می توانند به رشد روند درمان زندانیان اختلال روانی کمک کنند مورد تشریح قرار می گیرند.

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.