×

جنون جوانی (اسکیزوفرنی)

جنون جوانی (اسکیزوفرنی)

شاید کلمه ‌دیوانگی و لغت دیوانه، چندان خوشایند نباشد اما وجود آنرا نمی توان نادیده گرفت و نمی توان به انکار آن پرداخت و هیچکس هم نمی تواند خود را فارغ از ابتلای به آن در آینده فرض کند و واکسنی هم وجود ندارد که بتوان خود را از ابتلای به آن مصون نمود

جنون-جوانی-(اسکیزوفرنی)

شاید کلمه ‌دیوانگی و لغت دیوانه، چندان خوشایند نباشد اما وجود آنرا نمی توان نادیده گرفت و نمی توان به انکار آن پرداخت و هیچکس هم نمی تواند خود را فارغ از ابتلای به آن در آینده فرض کند و واکسنی هم وجود ندارد که بتوان خود را از ابتلای به آن مصون نمود.

هنگامی که این پدیده رخ دهد و جنون عارض انسان گردد چاره ای جز پذیرش وجود بیماری و سپس مبارزه با آن برای خود بیمار و اطرافیان او نیست.

جامعه نیز این پدیده را از چشم دور نداشته و برای مقابله با آن راههای مختلفی را در نظر گرفته است که می توان از پیشگیری کلی و معالجه و مقابله با آثار آن نام برد و از جمله موارد واکنش جامعه در مقابل آن، قانونگذاری [2] است و راه های شناخت آن که در علم جرم شناسی از آن بحث می شود.

یکی از بارزترین مصداق های جنون، بیماری «جنون جوانی» یا «اسکیزوفرنی» است که در این مجال ابتدا به بحث در خصوص توصیف و تعریف و سپس شناخت این بیماری پرداخته ام و آنگاه به انواع آن و دید گاه جرم شناسی در برابر این پدیده اشاره کرده ام و امیدوارم مفید باشد

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • آرام1392-09-07 پاسخ

    با سلام خواستم بدونم شما اطلاع دارید تاریخ انتشار مقاله جنون جوانی کی بوده؟؟ میخام بدونم 2008 به بعد بوده یا نه.. تشکر

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.