×

آغاز تدریس فقه فناوری های نوین در سال جدید تحصیلی

آغاز تدریس فقه فناوری های نوین در سال جدید تحصیلی

نخستین جلسه درس «فقه فناوری‌های نوین» در سال تحصیلی جدید به مقدماتی در باب سهم فقه در تاسیس و توسعه زندگی اسلامی و ایرانی در عصر کنونی اختصاص یافت

آغاز-تدریس-فقه-فناوری-های-نوین-در-سال-جدید-تحصیلی وکیل 

نخستین جلسه درس «فقه فناوری‌های نوین» در سال تحصیلی جدید به مقدماتی در باب سهم فقه در تاسیس و توسعه زندگی اسلامی و ایرانی در عصر کنونی اختصاص یافت.

 منطقه قم، «فقه فناوری‌های نوین» عنوان یکی از حلقه‌های دروس حوزوی تشکیل شده در قم است که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مجدداً تشکیل و سی‌وسومین جلسه پیاپی آن برگزار شد.

حجت‌الإسلام و المسلمین حمید شهریاری در سال تحصیلی گذشته این سلسله جلسات درسی را به موضوع‌شناسی فنی و فقهی فناوری‌های نوین و مسائل بنیادی‌تری مانند «حسن و قبح» این فناوری‌ها اختصاص داده بود که مباحث سال تحصیلی جدید را با بحث فقهی پیرامون «حریم خصوصی در فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات» پی گرفته است.

وی اظهار کرد: حجم آراء و فتاوای مبتنی بر موضوعات جدید و عمدتاً تکنولوژیک، تناسبی با توسعه و گسترش این فناوری‌ها ندارد و تولیدات فقهی ما در برخی از این زمینه‌های جدید، ورود نکرده است.

درس «فقه فناوری‌های نوین» ساعت 8 صبح دوشنبه‌ها در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در شهر مقدس قم با حضور طلاب و محققان حوزه و سایر علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.